کد خبر: ۶۰۳۶۴۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
با به چالش کشیدن اظهارات ترامپ؛

کلینتون: همه جا بیمار روانی و بازی ویدیویی هست، تفاوت در داشتن اسلحه است

نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نظر ترامپ و برخی از قانونگذاران مبنی بر اینکه تیراندازی‌های جمعی در آمریکا احتمالا به بازی‌های ویدویی خشن یا بیماری‌های روانی مرتبط است، رد کرد. او گفت، هر کشوری بیمار روانی و بازی‌ ویدیویی دارد، اما تفاوت در داشتن سلاح است.
کلینتون: همه جا بیمار روانی و بازی ویدیویی هست، تفاوت در داشتن اسلحه است
آفتاب‌‌نیوز :

هیلاری کلینتون، سناتور و وزیر خارجه پیشین آمریکا دوشنبه در پیامی توییتری نوشت: مردمانی مبتلا به بیماری‌های روانی در هر کشوری در جهان زندگی می‌کنند؛ مردم بسیاری از کشورهای جهان بازی‌های ویدیویی دارند. تفاوت در وجود سلاح است.

سخنان کلینتون واکنشی به تیراندازی‌های مرگبار در ال‌ پاسو تگزاس و دیتون اوهایو است که جان بیش از ۳۰ تن را گرفت. این تیراندازی‌ها بحث تیراندازی‌های جمعی در این کشور و همچنین مسائل مرتبط به برترطلبی سفیدپوستان و مقررات حمل سلاح را داغ کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه گفت: مهاجم ال ‌پاسو یک مانیفست آنلاین با محتوای تنفر نژادپرستانه منتشر کرده بود. کشور ما باید یک صدا، تعصب، نفرت و برترطلبی سفید را محکوم کند. این ایدئولوژی‌های شیطانی باید شکست داده شوند.

علاوه بر برخی از قانونگذاران، رئیس‌جمهوری آمریکا هم عامل خشونت‌های مرتبط با سلاح را به بازی‌های ویدیویی "وحشت‌آور و مخوف" نسبت داد که "جوانان مشکل‌دار از طریق آن می‌توانند خودشان را با فرهنگی که از خشونت استقبال می‌کند، احاطه کنند."

با وجود آن، تحقیقات علمی ارتباطی میان بازی‌های ویدیویی خشن و رفتار خشونت‌بار نشان نمی‌دهد. کلینتون همواره از مقررات سختگیرانه برای حمل سلاح حمایت کرده است. او یکشنبه از میچ‌ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا خواست مقرراتی که مجلس نمایندگان آمریکا اوایل امسال تصویب کرد، دنبال کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین