کد خبر: ۶۰۳۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
فشار حداکثری ترامپ علیه ایران سبب نزدیکی نمایندگان امریکایی به یکدیگر شده است

فشار مضاعف نمایندگان کنگره برای بازداشتن ترامپ از حرکت به سوی جنگ علیه ایران

"فارین پالسی" از این تلاش مضاعف نمایندگان به عنوان تازه‌ترین نبرد سیاسی برای عقب راندن رییس جمهوری امریکا از اختیارات و صلاحیت خود در اعلام جنگ بدون کسب مجوز کنگره یاد کرده است. این مسئله‌ای نادر است که اجماعی دو طرفه میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها حاصل شود. با این حال، این موضوع توانسته افرادی را از جناح‌های مختلف به یکدیگر نزدیک کند. از راست‌ترین بخش تا چپ‌ترین بخش سیاست امریکا. این موضوعی عجیب و غریب است.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- براساس اطلاعات به دست آمده از سوی منابع داخلی در کنگره، "فارین پالسی" از این موضوع اطلاع یافته که 28 نماینده امریکایی از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در حال تلاش برای تدوین قانونی به منظور اعمال ممنوعیت تخصیص بودجه برای اقدام نظامی احتمالی علیه ایران بدون کسب مجوز دولت از کنگره هستند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این نشریه امریکایی که در حوزه سیاست خارجی مقالات و گزارش‌های متنوعی را متتشر می‌کند درباره تلاش اخیر نمایندگان کنگره می‌نویسد: "تلاش مشابه قانونگذاران پیشتر شکست خورده بود. با این حال، قانونگذاران این‌بار امیدوارند بتوانند طرح را در قالب لایحه سیاست دفاعی ضروری تصویب کنند که انتظار می‌رود تا پاییز امسال نهایی شود. سناتورها و اعضای کنگره اشاره کرده‌اند که نمایندگان از هر دو حزب بر سر لزوم اظهارنظر و تصمیم‌گیری کنگره در مورد مسائل خطیری چون جنگ و صلح با یکدیگر اجماع نظر دارند و معتقدند که لایحه دفاعی موردنظر باید تصویب شود. آنان معتقدند که احتمال جنگ امریکا با ایران بدون کسب مجوز دولت از کنگره افزایش یافته و همچنان موضوعی حاد و بحرانی است".

فشار مضاعف نمایندگان کنگره برای بازداشتن ترامپ از حرکت به سوی جنگ علیه ایران

"فارین پالسی" از این تلاش مضاعف نمایندگان به عنوان تازه‌ترین نبرد سیاسی برای عقب راندن رییس جمهوری امریکا از اختیارات و صلاحیت خود در اعلام جنگ بدون کسب مجوز کنگره یاد کرده است.

این نشریه در ادامه می‌نویسد: "نمایندگان امریکایی می‌ترسند که دولت ترامپ بتواند با ایران درگیری نظامی را آغاز کند. در فضای کنونی و پرتنش واشنگتن، کارزار اخیر برخی از نمایندگان کنگره تاکید مجدد آنان بر نقش آن نهاد قانونگذاری در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با مسائل جنگی است و امری نامعمول و غیرعادی محسوب می‌شود. نکته جالب آنکه در این کارزار منتقدان لیبرال دموکرات ترامپ چون سناتور "تام اودال" از نیومکزیکو و همچنین، طرفداران سرسخت ترامپ چون "مت گائتز" نماینده جمهوری‌خواه از فلوریدا حضور دارند. مخالفان چنین طرحی نیز افرادی چون سناتور "تام کاتن" جمهوری‌خواه از آرکانزاس هستند و استدلال می‌کنند این طرح می‌تواند سبب محدودیت توانایی رییس‌جمهوری در پاسخ سریع به تهدیدها شود. یکی از معاونان رییس کنگره می‌گوید این فوری‌ترین مسئله در حوزه دفاع ملی است و در کنگره در مورد آن بحث می‌شود. او می‌افزاید: "این مسئله‌ای نادر است که اجماعی دو طرفه میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها حاصل شود. با این حال، این موضوع توانسته افرادی را از جناح‌های مختلف به یکدیگر نزدیک کند. از راست‌ترین بخش تا چپ‌ترین بخش سیاست امریکا. این موضوعی عجیب و غریب است".

قانونگذاران معتقدند پیش از صدور هر فرمانی درباره جنگ نیاز به کسب مجوز از سوی کنگره توسط رییس‌جمهوری وجود دارد.

فشار مضاعف نمایندگان کنگره برای بازداشتن ترامپ از حرکت به سوی جنگ علیه ایران

"فارین پالسی" در پایان می‌نویسد هنوز مشخص نیست آیا اصلاحات مدنظر نمایندگان می‌تواند حمایت بیشتری را از طرح قبلی جلب کند یا خیر؛ اگرچه ضمیمه کردن آن به لایحه دفاعی سبب می‌شود تا اهرم اضافی‌ای برای اعمال نظر نمایندگان در اختیار آنان قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین