کد خبر: ۶۰۳۸۹۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

اعتیاد، عمده دلیل طلاق در زنجان

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: توسعه بدون توجه به مقوله جمعیت، امکان‌پذیر نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

خدابخش مرادی‌نافچی صبح امروز در همایش منطقه‌ای آموزش‌های هنگام ازدواج، اظهار کرد: این روزها جامعه با دو مقوله مواجه است که این دو مورد آمار کم ازدواج و بالا رفتن آمار طلاق است؛ دو پدیده‌ای که ساختار خانواده‌ها را به‌هم ریخته که پیامدهای مختلفی حتی در حوزه سیاسی را در پی دارد.

وی افزود: یکی از موارد تشویق جوانان برای ازدواج تسهیل‌گری در امر ازدواج است؛ اینکه چه عواملی انگیزه ازدواج را در جوانان ایجاد کرده را باید دانسته و موانع را بشناسیم و رفع کرده و پس از آن بقاع و قوام زندگی حائز اهمیت است که باید همه این نکات بررسی شود تا بدانیم در کدام مقوله مشکل وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی از مبانی شریعت گرفته شده و در دین ما توجه به زوجین و خانواده مورد احترام است، تصریح‌ کرد: البته بقاع و قوام زندگی را باید آسیب‌شناسی کنیم و بدانیم مشکل در امر ازدواج چیست و اینکه مشکل در عدم پایداری زندگی کدام است.

وی ادامه داد: در استان زنجان نگاه مدیران، نگاه برنامه‌ای بوده و از روز اول رویکرد ما اقدام برنامه عملیاتی در حوزه‌های مختلف است که در این موارد باید آسیب‌ها را شناخته و برای رفع آن تلاش کنیم. در استان زنجان در این حوزه به دو آسیب رسیده‌ایم که مربوط به طلاق و اعتیاد می‌شود. به این‌گونه اگر در خانواده‌ای اعتیاد باشد یکی از عوامل موثر در طلاق می‌شود، به‌گونه‌ای که در استان زنجان بیش از 50 درصد طلاق‌ها مربوط به علت اعتیاد بوده است.

مرادی نافچی به اجرای طرح جامع مداخله در امر طلاق در حوزه حفظ وضعیت موجود و مداخله در اعتیاد در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا با هماهنگی استانداری جلسه شش ساعته آموزش قبل از ازدواج اجرا می‌شود که نتایج خوبی در سایر استان‌ها داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین