کد خبر: ۶۰۳۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

اختلال در سامانه رادار کشتی‌ها در خلیج فارس

اداره دریانوردی وزارت حمل و نقل آمریکا بامداد پنجشنبه مدعی شد که برخی از کشتی های تجاری در خلیج فارس با اختلال در سامانه های راداری مواجه شدند.
اختلال در سامانه رادار کشتی‌ها در خلیج فارس
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش الجزیره، اداره دریانوردی آمریکا افزوده است: دستکم دو کشتی در خلیج فارس با اختلال در سامانه های راداری مواجه شده اند.

همچنین این اداره نسبت به احتمال اختلال در سامانه ارتباطی کشتی‌های تجاری که در خلیج فارس تردد می‌کنند، هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، کشتی ها نسبت به اختلال از طریق ارسال پارازیت به سامانه های راداری خود از سوی طرف هایی که به دروغ خود را کشتی های متحد معرفی می کنند، خبر دادند.

در همین حال یک مقام دفاعی آمریکا در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان مدعی شده است که ایران سامانه ایجاد اختلال در سیستم های موقعیت یاب در جزیره ابوموسی مستقر کرده است.

این مقام افزوده است: ایران این سامانه ها را در تلاش برای ایجاد اختلال در سامانه های ناوبری کشتی ها و هواپیماهای مسافربری مستقر کرده است تا آن ها را به درون آب ها یا آسمان ایران منحرف کرده تا بهانه ای برای توقیف آن ها داشته باشد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که آمریکا طی روزهای گذشته با جوسازی علیه ایران در صدد تشکیل یک ائتلاف دریایی در خلیج فارس است، تلاشی که تاکنون بی نتیجه مانده و تنها انگلیس برای پیوستن به آن اعلام آمادگی کرده است.

مقام های آمریکایی پیشتر گفته بودند که بیش از ۶۰ کشور جهان برای پیوستن به این ائتلاف دریایی دعوت شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین