کد خبر: ۶۰۴۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

کدام کشور اروپایی بالاترین مالیات بر درآمد را دارد؟

پرتغال بالاترین مالیات بر درآمد اروپا را دارد.
کدام کشور اروپایی بالاترین مالیات بر درآمد را دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

 مالیات بر درآمد کشورهای اروپایی به طور متوسط از بسیاری از نقاط دیگر جهان بالاتر است و این مساله با توجه به این‌که در بیشتر این کشورها نرخ مالیات با افزایش درآمدها به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد، بیشتر محسوس می‌شود. این مساله باعث شده است تا تمایل کارکنان اروپایی برای کار بیشتر کاهش و متوسط ساعت کاری هفتگی در این کشورها پایین‌تر از دیگر کشورها به ویژه شرق آسیا باشد.

به گزارش تکس فاندیشن، در ادامه با مالیات بر درآمد کشورهای مختلف آشنا می‌شوید:

کمترین مالیات بر درآمد

در بین کشورهای اروپایی، استونی با سقف مالیات بر درآمد ۲۱.۳ درصد کمترین نرخ مالیاتی را دارد و پس از این کشور، لتونی با ۲۱.۴ درصد و جمهوری چک با ۳۱.۱ درصد قرار دارند.

مجارستان با ۳۳.۵ درصد، اسلواکی با ۳۵.۱ درصد و لهستان با ۳۹.۹ درصد، یک از کمترین سقف‌های مالیات بر درآمد در بین کشورهای اروپایی را دارند.

بیشترین مالیات بر درآمد

در بین کشورهای اروپایی، اسلوونی با سقف مالیات بر درآمد ۶۱.۱ درصد بیشترین نرخ مالیاتی را دارد و پس از این کشور، پرتغال با ۶۱ درصد و بلژیک با ۶۰.۲ درصد قرار دارند.

سوئد با ۶۰.۱ درصد، فنلاند با ۵۸.۳ درصد و دانمارک با ۵۵.۸ درصد دیگر کشورهای دارای یکی از بالای نرخ بالای مالیات بر درآمد اروپایی هستند.

رتبه دیگر کشورها

در بین دیگر کشورهای اروپایی، سقف درآمد بر مالیات اتریش ۵۵ درصد، فرانسه ۵۵.۱ درصد، آلمان ۴۷.۵ درصد، ایرلند ۵۲ درصد، ایتالیا ۵۲.۸ درصد، سوئیس ۴۱.۷ درصد، ترکیه ۴۵.۵ درصد و انگلیس ۴۷ درصد بوده است.

در بین کشورهای اروپایی، مجارستان تنها کشوری است که نرخ مالیات بر درآمد ثابتی بر تمامی گروه های درآمدی دارد و این کشور از تمامی گروه های درآمدی مالیات بر درآمد یکسان ۳۵.۵ درصدی اتخاذ می‌کند. از سوی دیگر اتریش کامل ترین نظام مالیات بر درآمد اتریش را دارد و بالاترین طبقه درآمدی در این کشور ۲۳.۸ برابر پایین ترین طبقه درآمدی مالیات می‌پردازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین