کد خبر: ۶۰۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۲

انتقاد فراکسیون مطبوعات از برخوردهای اخیر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ رئیس فراکسیون مطبوعات مجلس در سالروز جهانی آزادی مطبوعات با انتقاد از برخوردهای صورت گرفته با برخی از رسانه‌ها گفت ما با فیلتر شدن، بستن و محدود کردن رسانه‌ها به بهانه این که آنان مخل امنیت‌ ملی عمل می‌کنند، مخالف هستیم و معتقدیم که محدود کردن رسانه‌ها تنها اعمال سلیقه شخصی است. 

حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: آزادی از حقوق اصلی مردم است چرا که مردم برای به دست آوردن آزادی انقلاب کردند. وی تاکید کرد: به نظر من نباید در برابر فعالیت اصحاب رسانه‌ها به دلیل ابراز عقیده و نقد عملکرد مسئولین مانع ایجاد کرد. 

نوش‌آبادی با تاکید بر لزوم پاسداری از فضای آزادی بیان گفت: آزادی بیان و رسانه‌ها جزء قانون اساسی ما است مگر این رسانه‌ها مخل امنیت ملی و حقوق دیگران شوند. به اعتقاد من این قانون یک اصل مترقی است که باید به آن عمل شود. 

وی همچنین با انتقاد از حاکمیت نگاه سیاسی در  نحوه برخورد با رسانه‌ها خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت‌ها با توجه به نوع نگاه فرهنگی و سیاسی خود با مطبوعات برخورد می‌کنند. نوع نگاه دولت‌های قبل به رسانه‌ها نگاه دیگری بود و دولت نهم نیز نگاه خاصی دارد. 

وی افزود: رسانه‌ها تا هنگامی که مخل امنیت ملی و حقوق دیگران نشوند آزاد هستند مگر این که جریدهای با سوءاستفاده از این قانون بخواهد امنیت ملی را به خطر اندازد و یا حقوق دیگران را ضایع کند. 

نوش‌آبادی در پایان گفت: در کشور ما شرایط برای نقد و ابراز عقیده وجود دارد اما تا نقطه مطلوب آزادی فاصله زیادی مانده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین