کد خبر: ۶۰۵۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

چین: آمریکا در امور هنگ کنگ "فضولی" نکند/ترامپ: چرا باید ما مقصر اتفاقات هنگ کنگ باشیم؟

در پی اظهارات دونالد ترامپ در خصوص اعزام نظامیان چین به مرز هنگ کنگ، پکن به این صحبتها واکنش نشان داده و از واشنگتن خواست دست از مداخله در امور داخلی این کشور بر دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیراً در توئیتی ادعا کرد: اطلاعاتی مبنی بر این که دولت چین در حال اعزام نیروی نظامی به مرز هنگ‌کنگ است، دریافت کردیم. همه باید در آرامش و امنیت باشند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، چین یک روز بعد از این اظهارات ترامپ درباره هنگ کنگ که در چند هفته گذشته درگیر اعتراضات بوده، از آمریکا خواست دست از مداخله در هنگ کنگ بردارد.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای عنوان کرد، مساله هنگ کنگ منحصراً در حوزه امور داخلی چین قرار دارد.

این وزارتخانه در بیانیه خود از آمریکا خواست دست از "فضولی کردن در امور هنگ کنگ" بردارد.

در دو ماه گذشته با تداوم موج اعتراضات در هنگ کنگ که در ابتدا به انگیزه اعتراض به طرح یک لایحه اجازه به استرداد متهمان قضایی از هنگ کنگ به چین به راه افتادند، تنشها در این منطقه نیمه‌خودمختار تشدید شده است.

وزارت امور خارجه چین همچنین در پی اظهارات رهبران کنگره آمریکا برای محکوم کردن برخورد مقامهای هنگ کنگ با معترضان این منطقه، واشنگتن را متهم به تحریک آشوب کرد.

هوآ چونیینگ، سخنگوی این وزارتخانه خاطر نشان کرد: آمریکا در موقعیتهای زیادی دست داشتنش در حوادث خشونت‌آمیز جاری در هنگ کنگ را نفی کرده است. با این حال اظهارات اخیر این نمایندگان کنگره آمریکا مدارک مستدل و جدیدی درباره دست داشتن آمریکا در این اتفاقات را به دنیا نشان داد.

در پی این واکنش چین دونالد ترامپ مجددا در توئیتی واکنش نشان داد و گفت: بسیاری من و آمریکا را از بابت مشکلات جاری در هنگ کنگ مقصر می‌دانند. من نمی‌توانم درک کنم چرا اینطور فکر می‌کنند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین