کد خبر: ۶۰۵۳۸۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
هشدار دبیرکل حزب الله لبنان در سالروز پیروزی جنگ 33 روزه

نصرالله: جنگ علیه ایران، جنگ علیه محور مقاومت است و تمام منطقه را به آتش می‌کشاند

دبیرکل حزب الله لبنان در سالروز پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه گفت: هرگونه جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران موجب به آتش کشیدن شدن تمام منطقه خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سیزدهمین سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه آغاز شد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای این سخنرانی که در جریان همایش پیروزی بزرگ موسوم به «نصر و کرامه» در سیزدهمین سالگرد پیروزی حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی انجام شد، پیروزی جنگ ۳۳ روزه را تبریک گفت.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: با وجود گذشت ۱۳ سال از جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ همچنان اعتماد مردم به توانایی مقابله با رژیم صهیونیستی بسیار است؛ آبادانی شهرک ها و روستاها نیز خود نشانگر این مسأله است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر شاهد ثبات و امنیت در جنوب لبنان هستیم گفت: این ثبات و امنیت را خودِ مردم لبنان به ارمغان آورده اند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: این لبنانی ها هستند که پس از جنگ ۳۳ روزه کشور خود را با اعتماد بر معادله «ارتش، ملت و مقاومت» ساختند. وی افزود: جنگی که در سال ۲۰۰۶ به لبنان تحمیل شد با تصمیم ایالات متحده آمریکا و اجرای اسرائیل بود تا پروژه خاورمیانه جدید پیاده سازی شود.

وی اظهار داشت: اگر در آن زمان این پروژه ایالات متحده آمریکا موفق می شُد، اکنون آمریکایی ها هیمنه خود را بر تمام منطقه بسط داده بودند. سید حسن نصرالله گفت: زمانی که از موازنه قدرت و بازدارندگی و مقابله با دشمن و ترس آن از مقاومت و حمله به لبنان سخن می‌گوییم، این مسأله با خطابه گفتن‌ها و شعارها محقق نمی‌شود.

سید حسن نصرالله در ادامه، به اهداف جنگ ۳۳ روزه و نحوه پایان یافتن آن اشاره کرد و گفت که یکی از اهداف این جنگ، سرنگونی حزب‌الله و حذف مقاومت در لبنان، عراق و فلسطین، سرنگونی دولت سوریه و محاصره ایران بود.

دبیر کل حزب‌الله گفت که تنها دلیلی که باعث شد که این جنگ علیه مقاومت در لبنان متوقف شود این بود که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیدند که در این جنگ شکست خورده‌اند. سید حسن نصرالله همچنین با اشاره به مواضع «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در حمایت از مقاومت گفت: امروز شاهد آن هستیم که رئیس جمهور عون مواضع شجاعانه ای اتخاذ می کند و این مواضع، نشانگر شکست دشمن در رویارویی با لبنان است.

سید حسن نصرالله گفت: در زمان جنگ ۳۳ روزه جان بولتون، مشاور امنیت ملی کنونی آمریکا گفته بود که تنها با خلع سلاح حزب الله جنگ در لبنان متوقف می شود اما وقتی دیدیم که رژیم صهیونیستی خواستار توقف جنگ شد، بولتون نیز با آن موافقت کرد. سید نصرالله با توانمندی‌های امروز مقاومت لبنان اشاره کرد و گفت که آنچه مقاومت امروز در اختیار دارد قابل قیاس با آنچه که در جنگ ۳۳ روزه داشت، نیست.

دبیر کل حزب الله لبنان به نبرد بنت جبیل در جنگ ۳۳ روزه نیز اشاره کرد و گفت: اهالی بنت جبیل پروژه پیروزی نظامی اسرائیل را با شکست مواجه ساختند. وی خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: اگر شما وارد هر نقطه از خاک لبنان شوید به سرنوشت سال ۲۰۰۶ گرفتار خواهید شد و در مناطقی که شکست خواهید خورد، جشن برپا می شود.

سید حسن نصرالله گفت که شکستی که ارتش رژیم صهیونیستی در «بیت‌جبیل» متحمل شد، عمیقا در وجدان و حافظه آن‌ها تأثیر گذاشت به گونه‌ای که بعد از گذشت ۱۳ سال تا به امروز تلاش دارد که روحیه و اعتماد به نفس خود را ترمیم کند.

نصرالله تأکید کرد: اگر اسرائیل در هر زمانی وارد لبنان شود، خواهید دید که تانک های آن چگونه نابود می شوند. حزب اللهی که روزی اسرائیلی ها به دنبال نابودی آن بودند امروز به یک قدرت در منطقه تبدیل شده است. نصرالله خطاب به صهیونیستها گفت: به شما هشدار می دهم شما نمی توانید وارد لبنان شوید و در صورت جنگ با لبنان با پوشش زنده تلویزیونی نابودی شما را نشان خواهیم داد.

وی ادامه داد: جنگ ۳۳ روزه پرده از چهره واقعی رژیم صهیونیستی کنار زد. امروز اسرائیلی ها دیگر مطمئن نیستند که بتوانند بر لبنان پیروز شوند. ما افتخار می کنیم که جزئی از مقاومت هستیم؛ مقاومتی که برای جلوگیری از جنگ ها، به آن تکیه می شود.

نصرالله ادامه داد: تکیه بر محور مقاومت مانع از احیای مجدد تروریسم در سوریه خواهد شد و از آغاز یک جنگ جهانی دیگر علیه سوریه ممانعت به عمل خواهد آورد. هزینه مقاومت و ایستادگی در مقایسه با هزینه سازش و تسلیم، بسیار پایین تر است.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه این گروه همواره به دنبال صلح و ثبات در منطقه بوده است، گفت: کسانی که امروز بر طبل فتنه و جنگ در منطقه می کوبند، نتانیاهو و عربستان سعودی و امارات هستند.

وی اظهار داشت: در سایه عقب نشینی مقامات آمریکایی از صحبت کردن درخصوص جنگ علیه ایران، ما در در آستانه تحقق یک دستاورد تاریخی دیگر قرار داریم. در واقع، باید گفت که هرگونه جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران موجب به آتش کشیدن تمام منطقه خواهد شد.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود همچنین به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس اشاره و تأکید کرد: ایران پهپاد آمریکا را ساقط کرد و پس از آن نیز کشتی انگلیس را نیز توقیف کرد؛ این نشان می دهد که این کشور از چه شجاعتی برخوردار است.

سید حسن نصرالله گفت: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا به یقین رسیده است که ایران در سطح نظامی قوی و مقتدر است و جسارت و شجاعت دارد؛ برای همین از حمله به ایران اجتناب کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود نیز به تحولات اراضی اشغالی فلسطین اشاره و تصریح کرد: با قدرت جبهه مقاومت می‌توان قدس و مقدسات اسلامی را بازگرداند. شهدای عملیات های مقاومتی نسل جدید فلسطین هستند و نسل آینده مقاومت و فلسطین را نیز آن ها تشکیل می دهند.

دبیرکل حزب الله لبنان به سلسله تحولات عراق و توطئه های ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در این کشور اشاره کرد. وی در این خصوص تصریح کرد: امروز عراق به یک نگرانی بزرگ برای آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود به نبرد نیروهای مقاومت یمن علیه متجاوزان سعودی و متحدان آن ها نیز اشاره کرد و گفت: بشارت هایی وجود دارد که نشان می دهد شکست متجاوزان نزدیک است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین