کد خبر: ۶۰۵۳۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶

رئیس پلیس آلمان نسبت به خطر تروریستی راستگرایان افراطی هشدار داد

رئیس پلیس جنایی آلمان به صراحت اعلام کرد که این کشور اروپایی از جانب راستگرایان افراطی و گروههای تروریستی وابسته به آنها با خطر روبه رشد تروریسم روبروست.
آفتاب‌‌نیوز :

«هولگر موئنچ» رئیس اداره پلیس جنایی فدرال آلمان روز جمعه در مصاحبه ای هشدار داد که شمار راستگرایان افراطی و جرائم ارتکابی آنان ظرف سالهای اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

وی با اشاره به گروههای نئونازی همچون «انجمن مدرسه قدیمی» و «گروه فریتال» که حملاتی را علیه مساجد و مراکز پناهجویان ترتیب داده اند، گفت: «ما به این خطر آگاه هستیم که این گروهها ممکن است تشکیلاتی جدید و حتی گروههای تروریستی تشکیل دهند».

رئیس اداره پلیس جنایی فدرال آلمان در ادامه افزود که آژانسهای امنیتی این کشور به منظور از هم گسستن این تشکیلات در سریعترین زمان ممکن و پیش از تبدیل آنها به سازمانهای تروریستی، یک راهبرد جدید اتخاذ کرده اند.

بنا به اعلام اداره پلیس جنایی فدرال آلمان، در حال حاضر ۴۱ راستگرای افراطی در زمره تروریستهای بالقوه قرار گرفته و تحت نظر هستند. از سوی دیگر، ۱۱۲ افراط گرای دیگر نیز به ظن پشتیبانی از گروههای راست افراط گرا و طرفدار خشونت، به مثابه تهدیدی مستقیم تلقی می شوند.

گفتنی است که آلمان ظرف سالهای اخیر شاهد رشد بیگانه هراسی و نفرت نسبت به مهاجران بوده است که در این میان، تبلیغات گروههای نئونازی و حزب محافظه کار و اسلام هراس «آلترناتیو برای آلمان» (AFD) به این روند دامن زده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین