کد خبر: ۶۰۵۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶

درخواست رابطه جنسی با تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی دختر جوان!

پسری جوان که بعد از به‌دست‌آوردن عکس‌های خصوصی دختری قصد داشت از او اخاذی کند، ازسوی پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.
درخواست رابطه جنسی با تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی دختر جوان!
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس پلیس فتای استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری مجرم اینترنتی با انگیزه اغفال و اخاذی خبر داد و گفت: یکی از شیوه‌های کلاهبرداران سایبری، راه‌اندازی کانال‌ها و صفحات وب شخصی با موضوع کسب‌وکار‌های اینترنتی و با هدف فریب کاربران است.

زنی با مراجعه به پلیس فتای بندرعباس از مردی به اتهام اخاذی شکایت کرد. در همان ابتدا با اقدامات تخصصی صورت‌گرفته مشخص شد متهم در یک تور گردشگری به‌عنوان راهنمای تور فعالیت می‌کند و از همین طریق با شاکی که به سفر رفته بود، آشنا شد.

شاکی به کارآگاهان گفت: با کذب‌گویی‌های حرفه‌ای این پسر اغفال شدم و برای آشنایی بیشتر از طریق واتس‌آپ با او تماس تصویری و صوتی برقرار کردم و سپس عکس‌های خصوصی‌ام را برایش فرستادم. آن پسر یکی از دنبال‌کننده‌های صفحه اینستاگرامم شد، ولی پس از مدتی با مخالفت من برای برقراری ارتباط تصویری نامشروع، از من ۳۰ میلیون ریال باج خواست و مرا تهدید به انتشار تصاویر خصوصی‌ام در فضای مجازی کرد.

با پیگیری مستمر کارشناسان پلیس فتا و بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی متهم شناسایی و با هماهنگی مقامات قضائی در عملیاتی پلیسی، دستگیر شد. او پس از بازداشت با توجه به ادله دیجیتال و مستندات پرونده لب به اعتراف گشود و به جرم خود اقرار کرد.

متهم در اعترافاتش گفت: بعد از دیدن عکس‌های خارج از عرف و تحریک‌آمیز در پروفایل تلگرام شاکی دچار گمراهی شدم. سرهنگ «علی‌اصغر افتخاری»، رئیس پلیس فتای استان هرمزگان با تأیید این خبر گفت: بسیاری از پرونده‌های متشکله در پلیس فتا، به علت اغفال خانم‌های مجرد به بهانه ازدواج برای اخاذی و مسائل جنسی است. خوش‌باوری، نیاز‌های عاطفی و هیجانات کاذب در این گروه از کاربران، باعث شده است تا تبهکاران اینترنتی با دستاویزسازی‌های عاطفی و احساسی در قالب شخصیت‌های ایدئال، موفق به تهدید و اخاذی از قربانیان شوند.

به همین دلیل ضرورت دارد شهروندان برای هوشیاری، عبرت از تجربه‌های تلخ دیگران و اطلاع از شگرد‌های مجرمانه ضمن مراجعه به وب‌سایت https:‎//www.cyberpolice.ir به صورت مستمر در جریان آموزش‌ها، اخبار و توصیه‌های پلیس فتا قرار گیرند.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین