کد خبر: ۶۰۵۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

جانشین مهدی حاجتی در شورا شورای شهر شیراز: از زندانی شدن او «کمی ناراحت» هستم

سومین عضو علی‌البدل شورای شهر شیراز که با طولانی شدن غیبت مهدی حاجتی از طرف فرمانداری شیراز به عنوان جانشین به شورای شهر معرفی شده، گرچه می‌گوید نسبت به اتفاقی که برای منتخب مردم شیراز افتاده «کمی ناراحت» است، اما نسبت به حساسیت افکار عمومی به جانشینی او نگرانی ندارد و برای حضور در شورا برنامه دارد.
جانشین مهدی حاجتی در شورا شورای شهر شیراز: از زندانی شدن او «کمی ناراحت» هستم
آفتاب‌‌نیوز :

محمدتقی تذوری، به جز معضل حمل‌ونقل شیراز که می‌گوید نسبت به آن دغدغه دارد، تاکید می‌کند اولویت بعدی او، مسائل فرهنگی در این شهر است که امیدوار است با نشست‌هایی که با مردم و مسئولان خواهند داشت راهکارهای معضلات فرهنگی ارائه شود.

تذوری می‌گوید در دوره چهارم شورای شهر شیراز عضو بوده و پیش از ورود به شورای شهر چهارم، سی سال در سپاه پاسداران خدمت نظامی کرده است. تذوری در پنجمین دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نیز با لیست اصولگرایان از حوزه انتخابیه شیراز نامزد می‌شود، اما نمی‌تواند به عنوان عضو اصلی وارد ساختمان شورا شود و به عنوان نفر سوم در فهرست نمایندگان علی‌البدل قرار می‌گیرد. در این مدت نیز در کارخانه خوشه آرد فارس که به گفته او مربوط به بخش خصوصی است، مشغول به فعالیت بوده است.

با اجرای حکم مهدی حاجتی و غیبت اجباری او در جلسات شورای شهر شیراز زمزمه‌هایی مبنی بر جایگزینی اولین عضو علی‌البدل شنیده شد. سعید نظری، اولین عضو علی‌البدل بود اما او پیش از اجرای حکم مهدی حاجتی وارد شورای شهر شیراز شده بود چرا که سیروس پاک‌فطرت یکی از اعضای شورا به دلیل شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حضور در شورای شهر انصراف داده بود. نفر بعدی در فهرست اعضای علی‌البدل، علی راستگو است اما او اعلام کرد حاضر نیست جانشین مهدی حاجتی در شورای شهر شیراز شود.

فرمانداری شیراز، محمدتقی تذوری نفر سوم فهرست اعضای علی‌البدل شورای شهر شیراز را با اعلام انصراف راستگو، به شورای این شهر به عنوان جانشین حاجتی معرفی کرده است. البته رئیس شورای شهر شیراز در نامه‌ای به فرماندار این شهر، معرفی فرد جایگزین برای جانشینی حاجتی را غیرقانونی دانست و خواستار به تعویق افتادن جلسه معارفه شد. با این حال تذوری می‌گوید ۴۱ هزار نفری که به او در انتخابات رای دادند، انتظار دارند از رای‌ آنان دفاع شود.

او در واکنش به این که آن دسته افراد که به مهدی حاجتی رای دادند نیز انتظار دارند از رای آنان دفاع شود می‌گوید: طبق قانون من عضو علی‌البدل بعدی هستم و این روال قانونی است. اگر من این پست را قبول نکنم نفر بعدی قبول می‌کند.

تذوری همچنین مدعی است علی راستگو، نفر دوم فهرست اعضای علی‌البدل به دلیل تصمیم برای شرکت در انتخابات مجلس از پذیرفتن حضور در شورای شهر امتناع کرده است، نه مخالفت و اعتراض به زندانی شدن مهدی حاجتی! قانون عضو علی‌البدل را پیش‌بینی کرده است برای همین مواقع. اگر من این پست را قبول نکنم، نفر بعدی قبول می‌کند.

تذوری می‌گوید از زندانی شدن مهدی حاجتی «کمی ناراحت»‌ است، اما تابع قانون است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین