کد خبر: ۶۰۵۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
ایران در پی افزایش همکاری ها در خلیج فارس است

بازتاب سفر ظریف به کویت در رسانه‌های منطقه

در حالی که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز شنبه در سفری یک روزه وارد کویت شد، رسانه های منطقه با پرداختن به این سفر گزارش دادند که ظریف افزایش همکاری و رایزنی ها در منطقه خلیج فارس را دنبال می کند.
بازتاب سفر ظریف به کویت در رسانه‌های منطقه
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه های کویتی و رسانه های عربی منطقه امروز یکشنبه به این موضوع پرداخته و موضوع ضرورت همکاری در منطقه خلیج فارس را پررنگ تر کردند و سفر وزیر خارجه ایران را ادامه تلاش تهران برای فعال کردن گفت و گوهای منطقه ای دانستند.

برخی از رسانه ها نیز احتمال دادند که ظریف در این دیدار موضوع امضای توافق عدم تجاوز میان کشورهای منطقه را در کویت مطرح کند.

روزنامه کویتی الرأی به نقل از بیانیه وزارت خارجه ایران گزارش داد که ظریف در کویت در نشست با اعضای کمیته دوستی ایران و کویت مهم ترین تحولات سیاسی در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس را بررسی و بر ضروت همکاری در منطقه خلیج فارس تأکید کردند.

اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه گزارش داد که جمعی از اعضای انجمن دوستی ایران و کویت شامگاه شنبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.

طبق این گزارش روابط دوستانه و دیرینه ایران و کویت، مسائل منطقه ای از جمله اوضاع فلسطین، ضرورت همکاری در خلیج فارس، شرایط جاری در منطقه، تروریسم اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران از جمله محورهای گفت وگو و تبادل نظر در این دیدار بود.

روزنامه السیاسه کویت نیز نوشت که محور گفت و گوهای وزیر خارجه ایران با صباح خالد الصباح همتای کویتی خود وضعیت امنیتی منطقه و حفظ آزادی دریانوردی در منطقه خلیج فارس برای حمایت از گذرگاه نفت بوده و احتمال دارد طرح ابتکار عمل ایران درباره توافق عدم تجاوز میان کشورهای منطقه مطرح شود.

این روزنامه به نقل از منابع خود مدعی شد که کویت در این دیدارها از نظر ایران درباره تحولات بین المللی منطقه ای مطلع شده و دو طرف راه های تقویت روابط دو جانبه را بررسی کرده و موضع کویت درباره ائتلاف دریایی پیشنهادی آمریکا برای تأمین امنیت دریانوردی در خلیج فارس نیز هنوز مشخص نبوده و پیش از آگاهی از همه جزئیات ، این موضع مشخص نخواهد شد.

روزنامه الأنباء نیز گزارش داد که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز شنبه در کویت تداوم رایزنی های منطقه ای را دنبال کرد.

این روزنامه به نقل از سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود که وزیر خارجه ایران با "صباح خالد الصباح " همتای کویتی خود و دیگر مسئولان کویتی مهم ترین مسایل دو جانبه و آخرین تحولات منطقه ای مرتبط به دو طرف را بررسی می کند.

شبکه خبری اماراتی اسکای نیوز در خبری درباره سفر وزیرخارجه ایران به کویت گزارش داد که محور گفت و گو های وزیر خارجه ایران با مقامات کویتی تحولات منطقه خلیج فارس و خاورمیانه که مرتبط به دو کشور بود.

شبکه لبنانی المنار هم با اشاره به بیانیه وزارت خارجه ایران گزارش داد که ظریف در کویت ضروت همکاری ها در منطقه خلیج فارس را دنبال می کند.

روزنامه فرامنطقه ای العرب نیز با عنوان اینکه ایران بر مساله گسترش روابط خود با همسایگان خود در منطقه خلیج فارس متمرکز شده است، نوشت که ظریف با سفر به کویت در تلاش برای ایجاد روابط با این کشور در سطح روابط با سلطنت عمان و قطر است.

سفر وزیر امور خارجه ایران به کویت یک هفته بعد از سفر وی به دوحه و دیدار با مقامات قطری از جمله "شیخ تمیم بن حمد آل ثانی" امیر این کشور انجام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین