کد خبر: ۶۰۶۱۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

لاریجانی: مدیران استانی در تصمیم گیری کم جرأت شده‌اند/اختلاف نظرها در کشوری که دموکراسی دارد طبیعی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسؤولان باید در برابر صف آرایی دشمنان وفاق ملی و هم افزایی داشته باشند البته اختلاف نظرها در کشوری که دموکراسی دارد طبیعی است ولی باید اختلافات به هم افزایی تبدیل شود نه سایش.
آفتاب‌‌نیوز :

علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز یک مجتمع تولید فیبر نوری نیرا یکی از مشکلات فعلی کشور را وابستگی صنایع به واردات برخی از مواد اولیه و تجهیزات دانست و اظهار کرد: این رویه یکی از حلقه‌های مفقوده در کشور به شمار می‌رود و باید مدیران و مسؤولان با هوشیاری این حلقه مفقوده را شناسایی کرده و نسبت به رفع آن اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اسلامی گفت: اگر وابستگی اقتصادی به خارج از کشور وجود نداشت قطعا ما شاهد ایجاد شوک نبودیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وابستگی 25 درصدی صنعت نساجی به خارج از کشور بیان کرد: واردات پنبه و ابریشم موجب وابستگی این بخش به خارج از کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه باید نسبت به شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی اهتمام داشته و رخنه‌ها را مسدود کنیم، افزود: تولید فیبر نوری از بخش‌هایی است که در حوزه‌های نوین می‌تواند مثمر ثمر باشد و بسیار خرسندم از اینکه امروز شاهد راه اندازی چنین مجموعه ای در کشور هستیم.

لاریجانی در ادامه تاکید کرد: مسؤولان باید در برابر صف آرایی دشمنان وفاق ملی و هم افزایی داشته باشند البته اختلاف نظرها در کشوری که دموکراسی دارد طبیعی است ولی باید اختلافات به هم افزایی تبدیل شود نه سایش.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان با ایجاد وفاق ملی به تولید کشور کمک می‌کنند خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال بر ضرورت حمایت از تولید ملی تاکید کردند و باید در این زمینه بسترهای لازم مهیا شده تا نخبگان با سهولت بیشتری در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی اقدام به سرمایه گذاری کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از برداشت‌ها از قانون موجب می‌شود که دستگاه‌ها همکاری لازم را با نخبگان، تولید کنندگان و سرمایه گذاران نداشته باشند، گفت: دستگاه‌ها باید به جای تفسیر قانون، روح آن را بفهمند تا مسیر توسعه صنعت و رونق تولید فراهم شود.

وی با بیان اینکه در سفرهای استانی این نکته را متوجه شده ام که مدیران استانی در اجرای تصمیمات و اقدامات کم جرأت شده اند افزود: این مسئله نتیجه سخت گیری بخش نظارتی است و نتیجه این میشود که تولید کنندگان تا اتخاذ تصمیم نهایی مدیر مربوطه معطل بمانند.

لاریجانی یادآور شد: بخش‌های نظارتی نباید شجاعت را از مدیران استانی بگیرند بلکه باید در زمینه حمایت از تولید به مدیران کمک کنند البته این مسئله به معنای عدم نظارت نیست و اگر مدیران اجرایی بسترسازی لازم را داشتند بخش‌های نظارتی باید برای باز شدن مسیر رونق تولید همراهی لازم را داشته باشند.

وی یکی دیگراز الزامات تحقق رونق تولید را مهیا کردن زمینه‌های ذهنی دانست و گفت: باید در این زمینه رسانه‌ها و صداوسیما نسبت به زمینه سازی توجه لازم را داشته باشند.

نماینده مردم قم در خانه ملت از رسانه‌ها خواست به جای ایجاد فضای یأس آور در کشور به فضای امیدوار کننده در مسیر رونق تولید توجه داشته باشند، گفت: باید در شرایط کنونی از ظرفیت‌ها استفاده کرده و با شناسایی نقاط ضعف و تکیه بر توان نخبگان، نسبت به حل مشکلات اقدام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
0
در کشورهایی که دموکراسی دارند اختلاف طبیعیه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین