کد خبر: ۶۰۶۵۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷

پاسخ فرزند شهید تندگویان به ادعای دختر صدام درباره اسارت پدرش

فرزند شهید تندگویان، دومین وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران که اوایل جنگ به دست نیروهای ارتش بعث عراق اسیر شد، با انتشار پستی در حساب کاربریش، نسبت به ادعای دختر صدام حسین، درخصوص شهادت پدرش واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدمهدی تندگویان با تاکید بر این‌که پدرش زیر شکنجه‌های دوران اسارت در عراق به شهادت رسیده است، ادعای تازه رغد صدام را رد کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ دختر صدام حسین، به‌تازگی دست‌نوشته‌ای از دیکتاتور عراق را منتشر کرده و مدعی شده است صدام دستور داده بوده با شهید تندگویان به طور مناسب و درست رفتار و از بازجویی‌های اضافی و شکنجه او خودداری شود.

پاسخ فرزند شهید تندگویان به ادعای دختر صدام درباره اسارت پدرش

به نوشته خبرآنلاین، در واکنش به این ادعا، محمدمهدی تندگویان، فرزند این شهید، پستی را در حساب کاربری خود در توییتر به اشتراک گذاشت و نوشت: «شهید محمدجواد تندگویان پس از جنگ‌ و آزادی اسرا در عراق به شهادت رسید. البته هیچ زمان تاریخ دقیق شهادت ایشان مشخص نشد، ولی در آذر ماه ۱۳۷۰ یعنی ۸ سال بعد از این نامه اگر واقعی باشد؛ پیکر ایشان تحویل داده شد و همان موقع شایعه بود توسط تیم بازجویی منافقین در عراق تحت شکنجه به شهادت رسیده است.»

شهید محمدجواد تندگویان، دومین وزیر نفت کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در آبان ماه سال ۵۹ در جریان سفرش به آبادان به‌منظور بازدید از پالایشگاه این شهر به‌دست نیروهای بعث عراق دستگیر و به اسارت برده شد.

ادعای دختر صدام چه بود؟

به نوشته جماران، دختر دیکتاتور پیشین عراق مدعی شده است که پدرش دستور داده بود با شهید تندگویان در اسارت رفتار مناسب شود و از تحت فشار گذاشتن و بازجویی‌های مکرر نیروهای امنیتی عراق با او جلوگیری کرده بود.

پاسخ فرزند شهید تندگویان به ادعای دختر صدام درباره اسارت پدرش

رغد صدام حسین، دختر بزرگ دیکتاتور پیشین حاکم بر عراق بعد از قریب سه دهه با انتشار دستنوشته‌ای از صدام، پرونده شهید محمد جواد تندگویان، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران را که بر اثر شکنجه‌های رژیم بعث در زندان‌های عراق به شهادت رسیده بود، دوباره گشود.

دختر دیکتاتور پیشین عراق مدعی شده است که پدرش دستور داده بود با شهید تندگویان در اسارت رفتار مناسب شود و از تحت فشار گذاشتن و بازجویی های مکرر نیروهای امنیتی عراق با او جلوگیری کرده است.

این دستنوشته مربوط به تاریخ ۲۴ دسامبر ۸۲ است (۳ دیماه ۶۱) است که در آن صدام دستور داده است: «با وزیر نفت ایرانی اسیر شده، رفتار خوبی شده و تمامی نیازهایش از جمله تماس با خانواده اش فراهم شود و هرگز نباید به طور مستمر از او بازجویی کرد...باید همه اینها متوقف شوند و هر ماه یک گزارش در این خصوص برای من ارسال شود.»

رغد با انتشار اصل دستنوشته، کوشیده است که چهره جنایتکار دیکتاتور پیشین عراق را بیگناه جلوه دهد در حالی که در خاطرات مربوط به سال ۶۹ آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی آمده است که «عراقی‌ها از طریق صلیب سرخ جهانی در سال ۶۸ به او اطلاع دادند که شهید تندگویان در حین اسارت فوت کرده است.»

پاسخ فرزند شهید تندگویان به ادعای دختر صدام درباره اسارت پدرش

دستنوشته صدام متعلق به آغاز اسارت شهید تندگویان است اما رغد درباره شکنجه‌هایی که شهید وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران بعد از این تاریخ با آن در زندان عراق مواجه شد، توضیحی نداده است و انتظار نمی‌رود که او درباره این جنایت و همچنین جنایت‌های رژیم بعث در حق ملت ایران، عراق و کویت توضیح دهد.

شهید محمد جواد تندگویان، دومین وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در ۲۴ خرداد ۱۳۲۹ در منطقه خانی آباد تهران به دنیا آمد . او فارغ‌التحصیل مهندسی نفت از دانشکده نفت آبادان و کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از مرکز مطالعات مدیریتی ایران است.

او در آبان ۵۹ در حالی که یک ماه از وزارتش می گذشت، برای بازدید از پالایشگاه آبادان عازم جنوب کشور شد ولی در جاده ماهشهر به آبادان به اسارت نیروهای عراقی در آمد و بعد از ۱۱ سال اسارت، در سال ۷۰ در جریان تبادل اسرا، پیکر مطهر این شهید که بر اثر شکنجه شهید شده بود، تحویل ایران شد و در تاریخ ۲۵ آذر ۷۰ در خاک میهن به خاک سپرده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
2
4
پسر تند گویان تو چه می کنی بمیرم پدرتان که مرد بود
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
2
3
مهم است کسانی که باعث فوت ایشان شده اند پاسخگو باشند صدام که مردی جانی بود در این مورد تذکر داده است پس سنگ دل تر از صدام هم داشتیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
1
1
مگر در زمان زنده بودن صدام کسی جرات داشت برخلاف دستورات او عمل کند??!!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
1
5
روح شهید تندگویان غریق رحمت الهی.
چهره‌ی دیکتاتورِ خونخوار بعثی، با این جنگولک‌بازی‌ها تطهیر نمیشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
1
4
صدام یک دروغگو و فریبکار کثیف بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین