کد خبر: ۶۰۷۱۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶

انتقاد از کدخدایی: سایتی که می‌گویید مذاکرات شورای نگهبان در آن منتشر شده، از ۵ سال قبل به روز نشده!

سایت اصولگرای الف که احمدتوکلی صاحب امتیاز آن است نوشت: عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان اخیراً در فضای مجازی نسبت به درخواست ها برای شفاف شدن جلسات شورای نگهبان و انتشار محتوای نشست های آن واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :

کدخدایی در توییتر نوشته بود: در قضایای چند روز اخیر که متأسفانه برخی آتش بیار معرکه شده بودند، دیگرانی نیز با چشمان بسته چاره کار را در انتشار مذاکرات شورا دیدند. این مذاکرات چند سالی است هم به صورت کاغذی و هم در پایگاه پژوهشکده منتشر می گردد. اگر برخی نمی بینند شاید عینک دیگری لازم است!

سخنگوی شورا تصویری از صفحه‌ای که محتوای جلسات شورای نگهبان در آن است انتشار داده که اتفاقاً با دقت به آن متوجه می شویم مشروح مذاکرات از ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ بروزرسانی نشده است.

انتقاد از کدخدایی: سایتی که می‌گویید مذاکرات شورای نگهبان در آن منتشر شده، از ۵ سال قبل به روز نشده!

البته همین شفافیت مدنظر سخنگوی شورای نگهبان نیز با شفافیت واقعی فاصله بسیاری دارد. در واقع بکارگیری شفافیت در ارتباط با شورای نگهبان یعنی جلسات بررسی مصوبات مجلس به صورت آنلاین یا دستکم با فاصله ای معقول بر روی پایگاه شورای نگهبان قابل شنیدن و مشاهده باشد. اینکه بعد از گذشت چند ماه یا چند سال فایل نوشتاری جلسه ای بر روی وب سایت قرار گیرد هرگز به معنای شفافیت و انتشار محتوای جلسات نیست. مسلم است از این گونه فایل ها حتی به فرض این که محتوای مذاکرات به صورت کامل هم آورده می شود نمی توان عمل به شفافیت برداشت کرد.

بنابراین برخلاف توییت سخنگوی شورای نگهبان، باید عنوان کرد اتفاقات سیاسی اخیر ثابت کرد حتماً جلسات شورای نگهبان که به بررسی مصوبات مجلس شورای اسلامی می پردازد باید علنی باشد تا علاوه بر نظارت همگانی، زمینه تقویت شورای نگهبان و افزایش جایگاه آن نزد مردم فراهم شود. اتفاقاً خوب است شورای نگهبان در این زمینه پیش قدم شود و سریع تر از دیگر نهادها به پیشواز شفافیت و انتشار محتوای جلسات برود.

پیشنهاد می شود شورای محترم نگهبان با توجه بیشتر به این مهم و فراهم آوردن مقدمات انجام آن بجای انتشار جلسات قدیمی‌تر، جلسات اخیرتر این شورا را در پایگاه خود منتشر کند و به مرور به انتشار مشروح مذاکرات قدیمی‌تر بپردازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین