کد خبر: ۶۰۷۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
در یک کنفرانس خبری مشترک با دونالد ترامپ

صدراعظم آلمان: یک گام بزرگ برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها با ایران برداشتیم

صدراعظم آلمان گفت که سران گروه هفت "یک گام بزرگ در تلاش‌های‌شان برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها با ایران" برداشته‌اند اما هنوز کار زیادی باید انجام شود.
صدراعظم آلمان: یک گام بزرگ برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها با ایران برداشتیم
آفتاب‌‌نیوز :

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری مشترک با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در شهر بیاریتز فرانسه گفت که رایزنی‌های سازنده‌ای با ترامپ داشته است اما هنوز راه زیادی برای پیمودن در مسئله ایران وجود دارد.

به گزارش شبکه دویچه وله، صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست گروه هفت در بیاریتز در دیداری دو جانبه درباره مذاکرات تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا، تشدید مناقشه تجاری میان آمریکا و چین و پرونده ایران و مسائل دیگر رایزنی کردند.

مرکل تصریح کرد: تمامی سران گروه هفت نه تنها روی این مسئله اتفاق نظر دارند که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، بلکه معتقدند رایزنی‌ها با تهران درست‌ترین راه برای دست یافتن به این هدف بوده است.

وی افزود: آمریکا نیز از رایزنی‌های اروپا با ایران استقبال کرده است.

وی همچنین گفت: اینکه نتیجه چه چیزی خواهد بود و چه احتمالاتی در نظر گرفته شده است، در حال حاضر قابل گفتن نیست اما خواست قطعی تمام این کشورها برای مذاکره، خود یک گام بزرگ است.

صدراعظم آلمان خاطر نشان کرد: نفع همگی ما در حل مسالمت‌آمیز یک مناقشه است اما این، آسان نخواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا نیز گفته است که سران گروه هفت یک اتحاد فوق‌العاده درباره ایران دارند و تا حدی به نتایجی دست یافته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین