کد خبر: ۶۰۷۴۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

تمایل ترامپ برای مذاکره با ایران، زنگ‌های خطر در اسرائیل را به صدا در آورد

به نظر می‌رسد سکوت فعلی نتانیاهو و یاران‌اش به این دلیل است که آنان در حال کار در کانال‌های پشت‌پرده برای بازگرداندن ترامپ به خط مدنظر خود هستند.
تمایل ترامپ برای مذاکره با ایران، زنگ‌های خطر در اسرائیل را به صدا در آورد
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- روز دوشنبه اظهارات پرزیدنت ترامپ اینگونه نشان داد که موضوع ایران تحت کنترل او است. این آخرین چیزی است که اسرائیل می‌خواهد بشنود. اسرائیلی ها نگران هستند که ترامپ در دیدار با مقامات ایران اشتباه کند و به توافق هسته‌ای ناقصی با تهران منجر شود و اینکه باعث ایجاد یک رابطه عاشقانه تمام‌عیار میان ایران و امریکا شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نشریه "نیویورک دیلی نیوز" در گزارشی درباره ترس اسرائیلی‌ها از مذاکره احتمالی ترامپ با ایران می‌نویسد: "انشل پففر" روزنامه‌نگار اسرائیلی در "هاارتص" نوشت: "با اطمینان می‌توان گفت که ترامپ استاد معاملات بزرگ است، او می‌تواند به سرعت با ایرانی‌ها به توفق برسد. با این حال، در واقعیت، این موضوع وضعیت را بسیار بدتر خواهد کرد. اسرائیل، تهران را بزرگترین دشمن خود می‌داند و به شدت با هرگونه آشتی‌ای میان امریکا با ایران مخالفت می‌کند. زمانی که ترامپ در نشست جی -7 درباره ظرفیت‌های ایران در برابر "مکرون" رییس‌جمهوری فرانسه سخن گفت، این موضوعی خوشایند برای اسرائیلی‌ها نبود. همچنین، او درباره توافق احتمالی هسته‌ای با ایران گفت که شامل محدودیت‌هایی درباره برنامه هسته‌ای در ازای دریافت امتیازات مالی از غرب می‌شد. به نظر می‌رسد این ایده کاملا شبیه توافق هسته‌ای سال 2015 میلادی است که نتانیاهو و متحدان راستگرای او مخالف آن بودند".

این نشریه در ادامه می‌نویسد: "به نظر می‌رسد سکوت فعلی نتانیاهو و یاران‌اش به این دلیل است که آنان در حال کار در کانال‌های پشت‌پرده برای بازگرداندن ترامپ به خط مدنظر خود هستند. این خبر بدی برای اسرائیل نبود که "حسن روحانی" رییس جمهوری ایران روز سه شنبه آب سردی بر روی سر ترامپ ریخت و گفت که قصد نشستن پای میز مذاکره را با او ندارد. اوضاع پیچیده است. واقعیت آن است که نتانیاهو کمتر از یک ماه دیگر با انتخاباتی ملی و سراسری در اسرائیل مواجه است و او نزدیک‌ترین متحد ترامپ در اسرائیل است. "ایهود باراک" نخست‌وزیر سابق اسرائیل نیز با انتقاد از اقدامات اخیر ترامپ در مورد ایران "چراغ قرمز" را برای اسرائیل روشن کرده است. همچنین، او نتانیاهو را سرزنش کرد که "زندانی" رفتارهای ترامپ شده است".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
1
0
عادت کردید وقتی میخواید تنور مذاکرات ...را گرم کنید میگید دوقشر مخالفند اسراییل و تندروهای داخلی. ما ملت ایران مذاکرات ساده لوحان را تحمل نخواهیم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
جناب ناشناس !!!!!!!!!!! یاد بگیر که همیشه از طرف خودت حرف بزنی نه از طرف ملت و مردم!!!!!!!! فهمیدی ؟؟؟؟؟؟؟
گفتگو و مذاکره پایه و اساس مرحله اول انجام و حل هر مشکلی در همه جوامع انسانی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
0
1
بهتر بود تیتر خبرتان را به اینصورت اصلاح میکردید:تمایل ترامپ برای مذاکره با ایران، زنگ‌های خطر در اسرائیل و میان دلواپسان داخلی را به صدا در آورد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین