کد خبر: ۶۰۷۵۲۹
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹

وزیر دفاع: جنگنده کوثر وزارت دفاع را برتر کرد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد که ساخت جنگنده کوثر باعث شد که این وزارت خانه به عنوان دستگاه برتر معرفی شود.
وزیر دفاع: جنگنده کوثر وزارت دفاع را برتر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» عصر چهارشنبه در حاشیه جشنواره شهید رجایی در جمع خبرنگاران گفت: وزارت دفاع اقدامات برجسته زیادی در سال ٩٧ انجام داده است، اما آنچه که مورد نظر ارزیابان سازمان امور اداری استخدامی کشور برای انتخاب دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی قرار گرفت رونمایی از هواپیمای جنگنده تمام ایرانی کوثر در سال گذشته از ابعاد مختلف علمی، فنی، مدیریتی و سرعت رسیدن به محصول یک فعالیت قابل توجه بود.

جنگنده کوثر که مرداد سال گذشته برای نخستین بار رونمایی و در آبان ماه خط تولید انبوه آن به بهره برداری رسید، پس از آذرخش و صاعقه سومین هواپیمای جنگنده ساخت ایران محسوب می شود.

هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با مأموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه های اویونیک و کنترل آتش نسل چهارم قرار داده است.

متخصصان صنایع هوایی توانسته اند تجهیزات الکترونیکی پیشرفته ای را برای این هواپیما، طراحی و نصب کنند و از دیگر قابلیت های این جنگنده نصب انواع موشک ها و بمب های مورد نیاز صحنه رزم بوده و به گونه ای طراحی و ساخته شده ‌که با دیگر تجهیزات و سلاح های ساخت داخل سازگاری کامل دارد.

این هواپیما در دو نوع تک کابین و دو کابین قابل تولید است که نوع دوکابینه علاوه بر قابلیت رزمی برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد.

به گزارش ایرنا، پانزدهمین جشنواره شهید رجایی ‌به منظور گرامیداشت هفته دولت و تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت به مردم شریف ایران اسلامی با حضور اعضای دولت، استانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در سالن اجلاس سران برگزار شد.

بر این اساس، دستگاه‌های برتر در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی بر اساس نتایج ارزیابی‌های انجام شده از عملکرد سال ۹۷ دستگاه‌های اجرایی کشور و در مجموع محورهای شاخص‌های عمومی و اختصاصی از بین وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و معاونت‌های وابسته به ریاست جمهوری، شاخص‌های عمومی و اختصاصی از بین موسسات، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته و تابعه دستگاه‌های اجرایی، براساس دوازده شاخص ابلاغی رئیس جمهور، شاخص اقدام برجسته و بر اساس میزان رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه در استان‌های کشور انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

‌وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این جشنواره در ۱۲ شاخص ابلاغی رئیس جمهوری ‌در حوزه اقدام برجسته حائز رتبه نخست شد و رئیس جمهوری با اهدای لوح تقدیر ‌از امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی ‌نیروهای مسلح تقدیر کرد.

‌در این مراسم همچنین وزارتخانه‌های نفت، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان حفاظت محیط زیست، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، استانداری‌های قزوین، سمنان و خراسان جنوبی، سازمان ثبت احوال کشور، شرکت مادرتخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت سهامی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(مادر تخصصی توانیر) ‌مورد تقدیر قرار گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین