کد خبر: ۶۰۷۵۳۶
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
به اروپایی‌ها اعلام کردیم نفت ایران را پیش خرید کنید

عراقچی: مذاکره ما با اروپایی‌هاست، در این شرایط با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: مذاکره ما بر سر تامین ۱۱ خواسته مشخص جمهوری اسلامی ایران با اروپایی ها است و با آمریکا مذاکره نمی کنیم. به اروپایی ها اعلام کردیم یا نفت بخرید یا اگر نمی توانید به میزان فروش نفت ایران اعتبار در اختیار ما قرار دهید و به نوعی نفت ایران را پیش خرید کنید. آمریکا باید تحریم ها را بردارد و به برجام برگردد و در اینصورت در قالب ۱+۵ مذاکرات اتفاق می افتد. هیچ ملاقات و مذاکره ای در صورت برنداشتن تحریم ها اتفاقاتی نمی افتد.
عراقچی: مذاکره ما با اروپایی‌هاست، در این شرایط با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

عباس عراقچی در بخش خبری شبکه اول سیما اظهار داشت: برای اینکه ۱۱ خواسته ایران از سوی اروپا بر اساس برجام تامین شود، باید کانال مالی فراهم شود زیرا هر فعالیتی نیاز به کانال مالی دارد.

وی یادآور شد: درباره فروش نفت حرف ما مشخص است؛ به اروپایی ها اعلام کردیم یا نفت بخرید یا اگر نمی توانید به میزان فروش نفت ایران اعتبار در اختیار ما قرار دهید و به نوعی نفت ایران را پیش خرید کنید.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: اینکه خواسته ایران در خصوص فروش نفت فراهم شود بر عهده اروپا است و آنها باید فرمول های این موضوع را فراهم کنند. در اینصورت ما می توانیم به برجام ادامه دهیم در غیراینصورت ۱۰ روز دیگر به مسیر مشخص شده ادامه می دهیم.

عراقچی به فضاسازی های انجام شده از سوی آمریکایی ها پس از مذاکره با گروه ۷ عنوان کرد: مذاکرات ما با اروپایی ها است تا خواسته ما تامین شود و مذاکره ای با آمریکا نداریم؛ هیچ کشوری تحت فشار حداکثری تن به مذاکره نمی دهد زیرا اگر تن به مذاکره بدهد مذاکره تسلیم است.

وی ادامه داد: آمریکا باید تحریم ها را بردارد و به برجام برگردد و در اینصورت در قالب ۱+۵ مذاکرات اتفاق می افتد. هیچ ملاقات و مذاکره ای در صورت برنداشتن تحریم ها اتفاقاتی نمی افتد.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به مذاکرات با گروه ۷ تاکید کرد: شرط ما با طرف فرانسوی این بود که هیچ مذاکره و ملاقاتی با هیات امریکایی حتی بصورت اتفاقی نداشته باشیم و از طرف فرانسوی تضمین گرفتیم که محل مذاکرات باید طوری تنظیم شود که هیچ دیدار و ملاقاتی حتا اتفاقی رخ ندهد. مذاکرات ما با اروپایی هاست و آنها یا می توانند خواسته های ما را تامین کنند یا نمی توانند.

عراقچی گفت: رییس جمهوری دراین باره واضح صحبت کرده است؛ ما برای منافع خود ممکن است مذاکره کنیم حتما درست است و هرجا منطق مذاکره حکم کند گفت وگو می کنیم اما مراعات کامل در این زمینه وجود دارد و اجازه نمی دهیم در مذاکرات با اروپایی ها امکان سو اساتفاده برای آمریکایی ها وجو داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین