کد خبر: ۶۰۷۶۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
توافق هسته‌ای یک پیمان چند ملیتی است که توسط شورای امنیت سازمان ملل تایید شد

اروپا با تلاش‌های آمریکا برای توافق هسته‌ای جدید با ایران مخالفت کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با انتقاد از تلاش های آمریکا برای توافق جدید با ایران، خواستار حفظ توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ شد.
اروپا با تلاش‌های آمریکا برای توافق هسته‌ای جدید با ایران مخالفت کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش اسوشیتدپرس، فدریکا موگرینی گفت: توافق هسته ای ایران نباید به عنوان بخشی از هر اقدام آمریکا برای ایجاد توافقنامه امنیتی جدید با تهران قربانی شود.

موگرینی افزود: توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ یک پیمان چند ملیتی است که توسط شورای امنیت سازمان ملل تایید شده و آنچه موجود است باید حفظ شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تایید کرد که اروپا از هر طرحی مکمل دیگری که به توافق هسته‌ای احترام بگذارد، استقبال می کند زیرا ما همیشه به دنبال حمایت از این توافقنامه بوده‌ایم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این هفته گفت که "واقعاً فرصت خوبی" وجود دارد که می تواند به زودی با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ملاقات کند تا در مورد افزایش تنش ها بحث کنند.

روحانی نیز در پاسخ به ترامپ اعلام کرد، ایران تا قبل از لغو تحریم های آمریکا هیچ برنامه ای برای ملاقات و دیدار با ترامپ نخواهد داشت.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر این که با توجه به اجلاس گروه هفت، آیا احتمال دارد که توافق جدیدی میان ایران و آمریکا صورت بگیرد، گفت که این موضوع تنها در صورت تغییر رفتار رهبران ایران رخ خواهد داد.

محمد جواد ظریف در مصاحبه با خبرنگران در کوالالامپور مالزی نیز گفت: واشنگتن هم اکنون درگیر تروریسم اقتصادی علیه ایران است و اگر آمریکا خواهان مذاکره است باید ابتدا به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ احترام گذاشته و متعهد به اجرای آن شود.

وزیر خارجه ایران افزود: آمریکا درگیر جنگ اقتصادی علیه مردم ایران است و این امکان وجود ندارد که ما با آمریکا وارد مذاکره کنیم مگر اینکه آنها از تحمیل جنگ و دست داشتن در تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران دست بردارند.

ظریف تاکید کرد، بنابراین اگر آنها بخواهند دوباره به اتاق مذاکره برگردند، بلیطی وجود دارد که باید آنها خریداری کنند و آن بلیط رعایت توافق نامه است.

وزیر خارجه ایران با توجه به پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت: ما تنها خواهان دیدار و گفت و گو با آمریکا نیستیم بلکه به دنبال دیداری موثر همراه با نتیجه هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
0
3
ترس اروپا از دور زدن انها توسط امریکا است. امریکایی که به در و دیوار چنگ میزند تا از مخمصه غرب آسیا بگریزد و به مسئله شرق آسیا تمرکز کند. اروپا مار خوش و خط خالی است که با نیش زدن ایران دنبال جا پای استعماری برای خود در غرب آسیا است. بزودی با شروع فصل پاییز باغ سبز غرب خواهیم دید که کدامیک میتوانند خود را در پناه چین و ایران از سرمای زمستان نجات دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
0
4
مخالفت های اروپا با امریکا موردی. است وبرخلاف شرقی ها کینه جویی نمی اورد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
0
خانم موگرینی مگه چیزی از توافق برجام مونده که بخواهید حفظش کنید؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین