کد خبر: ۶۰۷۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۴

۷ نسخه خانگی برای افرادی که از کم‌پشتی و سرعت کم رشد مو رنج می‌برند

اگر از کم مویی و بد رشد بودن موهای‌تان شکایت دارید، پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های طبیعی که در این گزارش آمده استفاده کنید.
۷ نسخه خانگی برای افرادی که از کم‌پشتی و سرعت کم رشد مو رنج می‌برند
آفتاب‌‌نیوز :

اغلب مردم بخصوص زنان موی بلند را نشانه‌ای از زیبایی می‌دانند. موی بلند تداعی‌کننده‌ی سرزندگی، جوانی و برای برخی نشانه‌ای از سلامتی است. بیشتر زنان، اگر نه همه‌ی آنها، علاقه‌مند هستند بتوانند مو‌هایی بلند و افشان داشته باشند.

اگر از کم مویی و بد رشد بودن موهای‌تان شکایت دارید، پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های طبیعی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم استفاده کنید.

زرده تخم مرغ
زرده تخم مرغ را با سه قاشق چای خوری آب مخلوط کنید. به مو‌های خود بمالید و بعد از چند دقیقه فقط با آب سرد بشویید. تخم‌مرغ برای رشد سریع مو مفید است، زیرا ترکیبی از پروتئین، آهن، سولفور، فسفر، زینک و سلنیوم است که باعث تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. همچنین قدرت مرطوب‌کنندگی بالای آن می‌تواند مانع خشکی و نازک شدن مو‌ها بشود.

ماساژ با روغن‌های عصاره‌ای
یک یا دو نوع روغن عصاره‌ای تهیه کنید، نعناع، روغن درخت چای، روغن لیمو. روغن را کمی گرم کنید. پوست سر را به مدت ۲۰ دقیقه با حرکات دورانی ماساژ بدهید. به مدت ۳۰ دقیقه مو و پوست سرتان را به حال خود رها کنید. نهایتا سرتان را بشویید.

نرم کننده روغن نارگیل
روغن نارگیل خالص را به مو و پوست سرتان ماساژ دهید و اجازه دهید حدود یک ساعت بماند و سپس با شامپو ملایم بشویید. این کار را هفته یک بار انجام دهید.

نوک‌گیری موهایتان را به‌طور دوره‌ای انجام دهید
در نگاه اول به نظر می‌رسد کوتاه کردن مو‌ها مخالف هدف ما یعنی رشد سریع مو باشد، هرچه باشد نوک‌گیری مو‌ها موجب کوتاهی آن می‌شود اما این کار برای رشد سالم موی شما ضرورت دارد. دلیل آن این است که مو‌های پر از موخوره به هم گره می‌خورند، و سر آن‌ها چند شاخه می‌شود.

موخوره‌ها تا ریشه‌ی مو بالا می‌روند، چنین مو‌هایی نهایتا می‌میرند و از سر جدا می‌شوند.

ماسک موی آووکادو
یک آووکادو و فنجان ماست را تا زمانی که نرم و خامه‌ای شوند، له کنید و سپس به مدت ۴۵ دقیقه به موهایتان بزنید. سپس با یک شامپو ملایم بشویید و نرم کننده خود را بزنید.

هربار در انتهای حمام مو‌ها را با آب سرد آب بکشید
این کار واقعا به رشد سریع مو، سالم و درخشان نگه‌داشتن مو‌ها کمک می‌کند. آب سرد لایه‌ی سطحی ساقه‌ی مو را صیقلی می‌کند و با این کار مانع از دست دادن رطوبت و آسیب رسیدن به مو می‌شود. کافی است برای چند ثانیه مو‌ها را در تماس با آب سرد قرار بدهید، گرچه کار ناچیزی به‌نظر می‌رسد، این یک قدم اضافی در حمام در طولانی‌مدت می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

آب بیشتر بنوشید؛ نحوه‌ی آب‌رسانی به بدن
آب‌رسانی به بدن کار ساده‌ای است: تنها لازم است هر روز به‌اندازه‌ی کافی آب بنوشید، اما ترفند‌های دیگری برای حفظ آب مو‌ها وجود دارد، کمتر سشوار بکشید و دمای اتوی مو و سشوار را روی درجه‌ی پایین‌تر تنظیم کنید. همچنین از مصرف محصولات مربوط به مو که حاوی سیلیکون‌ها (silicones) و سولفات‌ها (sulfates) هستند خودداری کنید.

منبع: العربیه

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین