کد خبر: ۶۰۸۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

کاخ سفید نگران رویکرد "جان بولتون"

اظهارات تند بولتون علیه ایران و کره شمالی نیز از عوامل اصلی مخالفت مقام های کاخ سفید با او بوده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- منابع آگاه از کاخ سفید گزارش داده‌اند که مقام‌های آن نهاد نگران رویکرد و نظرات "جان بولتون" مشاور امنیت ملی ترامپ درباره مسائل مرتبط با سیاست خارجی هستند. آنان تلاش می‌کنند تا بولتون را از جلسات برگزار شده در سطوح بالا کنار گذارند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه "واشنگتن پست" در این‌باره می‌نویسد: "بولتون به عنوان فردی تندرو در عرصه سیاست خارجی شناخته می‌شود. اطلاعات نشان می‌دهند که او اخیرا به جلسات سطوح بالا دعوت نمی‌شود؛ به خصوص در مورد مذاکرات صلح با طالبان، او از این پرونده کنار گذاشته شده است. مقام‌های کاخ سفید به شدت نگران مواضع و اظهارات بولتون هستند".

کاخ سفید نگران رویکرد

این روزنامه به نقل از شش منبع ناشناس این موضوع را مطرح کرده است. گفته شده بولتون به جلسه‌ای که در آن "جینا هاسپل"، رییس سیا و "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا به همراه "مارک اسپر" وزیر دفاع حضور داشته‌اند، دعوت نشده است. این جلسه درباره احتمال صلح با طالبان بوده و در باشگاه گلف ترامپ در نیوجرسی، در اوایل آگوست برگزار شده بود. این روزنامه اشاره می‌کند اظهارات تند بولتون علیه ایران و کره شمالی نیز از عوامل اصلی مخالفت مقام های کاخ سفید با او بوده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین