کد خبر: ۶۰۸۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
رئیس سازمان امور دانشجویان اعلام کرد:

تعیین تکلیف تمام پرونده‌های نقل و انتقال در دانشگاه‌های داخل/ شرایط انتقال دانشجویان به کشور

رئیس سازمان امور دانشجویان از تعیین تکلیف تمامی پرونده‌های نقل و انتقال دانشجویان در دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۵۰ پرونده انتقال از خارج به داخل را بررسی و تعیین تکلیف کردیم.
تعیین تکلیف تمام پرونده‌های نقل و انتقال در دانشگاه‌های داخل/ شرایط انتقال دانشجویان به کشور
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مجتبی صدیقی از تعیین تکلیف پرونده‌های مربوط به تقاضای انتقال در دانشگاه‌های داخل خبر داد و گفت: تمامی پرونده‌های مربوطه به نقل وانتقال دانشجویان برای مهر ماه سال جاری در سازمان امور دانشجویان بررسی و دانشگاه های مبدا و مقصد به درخواست‌ها پاسخ دادند و ما توانستیم نتایج را به متقاضیان اعلام کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر این که روند رسیدگی به پرونده‌ها و تقاضاهای انتقال دانشجویان از دانشگاه‌های خارجی به داخل مستمر است، گفت: دانشجویان محدودیت زمانی برای ارسال تقاضاهای خود ندارند و ما تقریبا در هشت جلسه حدود ۳۰ تا ۴۰ پرونده را بررسی کرده و نتایج را به متقاضیان اعلام می‌کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان همچنین در خصوص آمار تقاضای انتقال به دانشگاه‌های داخل از سوی دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۰ تقاضا در این زمینه داشتیم که به همه آنها پاسخ داده شد.

دکتر صدیقی با تاکید بر این که ظرفیت مشخص برای انتقال دانشجویان خارج از کشور در دانشگاه‌های داخلی وجود ندارد گفت: محدودیت ظرفیتی در این زمینه وجود ندارد و هر تقاضای مطرح شود متناسب با سطح دانشگاه آنها به تقاضاها پاسخ داده می‌شود در واقع اگر دانشجویی در خارج از کشور در دانشگاه سطح دو تحصیل کند در داخل کشور نیز به دانشگاه‌های سطح دو منتقل می‌یابد.

به گفته معاون وزیر علوم، دانشجویانی که تقاضای انتقال به دانشگاه‌های داخل را دارند چند دانشگاه‌های داخلی را می‌توانند انتخاب کنند و سازمان امور دانشجویان با توجه به وضعیت تحصیلی آن دانشجو و دانشگاه محل تحصیل، کلیف وضعیت وی را مشخص می‌کند.

وی تاکید کرد: دانشجویان در هر سه مقطع تحصیلی یعنی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌تواند بدون محدودیت تقاضای خود را برای حضور در دانشگاه‌های داخلی مطرح کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان در خصوص شرایط انتقال دانشجویان کارشناسی به دانشگاه‌های داخلی نیز گفت: ما شرایط انتقال دانشجویان دوره کارشناسی بعد از یک ترم تحصیل به دانشگاه‌های داخل فراهم کرده بودیم که زمان انتقال با این این شرط به اتمام رسید و دانشجویان در حال حاضر بعد از دو ترم تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه مورد تایید وزارت علوم می‌توانند تقاضای انتقال به دانشگاه‌های داخلی را داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین