کد خبر: ۶۰۸۲۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

وکیل ترامپ مدیر سابق اف بی آی را به پرونده‌سازی علیه رئیس‌جمهور متهم کرد

وکیل دونالد ترامپ، جیمز کومی را به تلاش برای "پرونده‌سازی" علیه رییس جمهور آمریکا متهم کرد.
وکیل ترامپ مدیر سابق اف بی آی را به پرونده‌سازی علیه رئیس‌جمهور متهم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در یک برنامه رادیویی اظهار کرد: نیاز نیست خیلی باهوش باشید که متوجه شوید جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آی تلاش کرده در پرونده‌ای که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا نیز در آن حضور دارد، علیه او پرونده‌سازی کند. ماموران اجرای قانون که برای مردم پرونده‌سازی می‌کنند، نفرت‌انگیز هستند.

وی افزود، کومی تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه سابق رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را "هماهنگ" کرده است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، او در این باره گفت: تمام این تحقیقات را کومی هماهنگ کرده بود. اگر اکنون به آن نگاه کنید، می‌بینید که هرگز نیازی به (اقدام) مولر نبود.

در گزارش بازرس کل وزارت دادگستری آمده است، یادداشت‌های افشا شده‌ای که کومی به دوستش، دنیل ریچمن، استاد حقوق دانشگاه کلمبیا داد، هدف تعیین بازرسی ویژه برای رسیدگی به پرونده مداخله روسیه را دنبال می‌کرد.

طبق این گزارش، کومی به بازرس کل گفت، او باید این یادداشت‌ها را افشا می‌کرد زیرا "اهمیت فوق‌العاده‌ای برای کشور" داشت.

ترامپ و متحدانش یافته‌های بازرس کل را ضبط کرده‌اند.

رییس جمهور آمریکا روز یکشنبه در پیامی توییتری، جیمز کومی را یک "پلیس دغل‌کار" خواند.

در همین حال، کومی خاطرنشان کرد که گزارش بازرس کل "هیچ مدرکی از انتشار هرگونه اطلاعات محرمانه از سوی او" پیدا نکرده است. با این حال این گزارش دریافته است که او اطلاعاتی را در اختیار دوستش گذاشته که بعدها به روزنامه نیویورک تایمز ارائه شده‌اند.

اخراج جیمز کومی تعیین مولر به عنوان بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را به دنبال داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین