کد خبر: ۶۰۸۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

توصیه‌های غذایی به مادران باردار

کارشناس سلامت مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه استفاده از رژیم های غذایی برای کاهش وزن را برای مادران باردار ممنوع دانست و گفت: این افراد باید با روشهای تغذیه ای مناسب وزن خود را کنترل کنند.
توصیه‌های غذایی به مادران باردار
آفتاب‌‌نیوز :

فروغ مرادی به منظور کنترل افزایش وزن به زنان باردار توصیه کرد: مصرف چربی ها را کاهش داده و غذاها را به شکل آب پز، بخارپز و یا کبابی طبخ و استفاده کنند.

وی بر اجتناب از سرخ کردن و همچنین حذف کره حیوانی، خامه، سرشیر و نیز جدا کردن چربی های قابل رویت گوشت قرمز و پوست مرغ قبل از طبخ غذا تاکید کرد و گفت: استفاده از شیر و لبنیات کم چرب، محدود کردن مصرف انواع شیرینی ها، کیک های خامه ای، دسرهای پرچرب یا شیرین و تنقلات پرچرب، چیپس و پیراشکی و همچنین محدود کردن مصرف کله پاچه، دل، جگر، قلوه و خودداری از مصرف سوسیس، کالباس و انواع پیتزای چرب نیز در کنترل وزن مادران باردار بسیار مؤثر است.

مرادی در ادامه بر استفاده از میوه های تازه به جای شیرینی، شکلات و بیسکویت در میان وعده و محدود کردن مصرف نان های شیرین، قند و شکر، برنج و ماکارونی به ویژه در وعده شام و استفاده از نان های سبوس دار به جای نان فانتزی تاکید کرد .

وی افزایش دریافت مواد پروتئینی و مواد فیبری را بسیار لازم دانست و بر اصلاح عادات در رفتارهای تغذیه ای و تحرک کافی از طریق پیاده روی منظم در این دوران تاکید کرد.

مرادی گفت: مصرف گوشت­های بدون چربی، مرغ و ماهی -حداقل دوبار در هفته-، مصرف روزانه سبزی خوردن یا سالاد همراه با غذا، استفاده از خود میوه بجای آب میوه در میان وعده، استفاده از خشکبار(برگه زردآلو، کشمش و ...) و سبزی­های تاز(هویج، کلم، خیار، گوجه فرنگی و ...) بعنوان میان وعده و استفاده بیشتر از انواع حبوبات در سوپ ها و آش ها و همچنین عدم حذف وعده های اصلی غذا ( صبحانه، نهار و شام) نیز برای مادران باردار مفید است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین