کد خبر: ۶۰۸۴۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

نماینده مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال در حال حاضر شدنی نیست/باید خریداران قابل اطمینان پیدا شود

بدون تعصب باید بگویم که پرسپولیس و استقلال دو تیم نام‌آوری هستند که باعث جوش و خروش مردم می‌شوند و حتی اگر در جدول رده‌بندی جزو سه تیم اول هم نباشند باز هم نتایج آنها برای مردم مهم است. چرا که حامیان گسترده‌ای در بین همه اقشار جامعه دارند و به همین خاطر قطعا باید از آنها حمایت شود و مورد تقویت قرار بگیرند.
نماینده مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال در حال حاضر شدنی نیست/باید خریداران قابل اطمینان پیدا شود
آفتاب‌‌نیوز :

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری پرسپولیس و استقلال یک قانون است اما با توجه به دور نمای کار، به نظر می‌رسد در حال حاضر این اتفاق شدنی نیست.

سیدحسین نقوی‌حسینی در خصوص موضوع واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی و اظهارات وزیر ورزش مبنی بر اینکه این دو باشگاه تا پایان سال خصوصی می‌شوند اما به نظر می‌رسد چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، گفت: به لحاظ قانونی در قانون بودجه کشور آمده که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید به بخش خصوصی واگذار شوند و تکلیف این مسئله مشخص است چرا که قانون این موضوع را به صراحت اعلام کرد و تا جایی که من می‌دانم آقای مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان هم این مسئله را پیگیری کرده و مصمم است که واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اجرایی شده و مقابل آن مقاومت نکرده است اما در این بین یک مشکل وجود دارد و آن این است که خریداران قابل اطمینان و دارای اهلیت باید برای در اختیار گرفتن این دو باشگاه جلو بیایند تا بحث واگذاری این دو باشگاه انجام شود.

وی در پاسخ به این سؤال که غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد که خصوصی سازی این دو باشگاه اجرایی نیست،‌اظهار داشت: به هر حال باشگاه داری آدابی دارد و از آنجایی که باشگاه‌های ما خصوصی نیستند و با پول دولتی می‌چرخند باید فکری برای این موضوع انجام شود اما صحبت‌های آقای تاجگردون هم بر این اساس است چرا که با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفته اما کار به نتیجه نرسیده است.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس در خصوص اینکه به نظر شما با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد پرسپولیس و استقلال خصوصی خواهند شد یا نه،‌ ادامه داد:‌ دور نمای کار به ما این مسئله را نشان نمی‌دهد. ما باید به تکلیف قانونی خود عمل کنیم اما با توجه به شرایطی که به آن اشاره کردم در حال حاضر واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی شدنی نیست.

پرسپولیس و استقلال دو باشگاه بزرگ کشور ما هستند و باید پذیرفت که 80 درصد از علاقمندان به فوتبال در کشور ما پیگیر نتایج این دو باشگاه هستند و 20 درصد از علاقمندان به فوتبال هوادار تیم‌های دیگر هستند و به همین خاطر نمی‌توان این دو باشگاه را همینطوری به بخش خصوصی واگذار کرد چون پرسپولیس و استقلال باشگاه‌هایی هستند که در بین مردم اهمیت بالایی دارند و استخوانبندی فوتبال کشور ما بر روی این دو تیم استوار است. به خاطر همین مسائل حساسیت‌های زیادی برای واگذاری این دو باشگاه وجود دارد و من در حال حاضر شرایط را به گونه‌ای نمی‌بینم که مجموعه‌هایی بتوانند این دو باشگاه را بپذیرند.

نقوی‌حسینی در مورد اینکه با توجه به وضعیت فعلی پرسپولیس و استقلال و بدهی‌هایی که این دو باشگاه دارند آیا بهتر نیست که مجلس شورای اسلامی با همکاری دولت به کمک این دو باشگاه بیاید، تصریح کرد:‌این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس است و من در جریان همکاری مجلس و دولت در حمایت از این دو باشگاه نیستم اما به دلیل جایگاه و خاستگاه این دو تیم در میان مردم باید از این دو باشگاه حمایت شود و اگر از این دو باشگاه حمایتی صورت نگیرد دچار مشکل می‌شوند.

اگر هم از این دو باشگاه حمایت صورت بگیرد سایر تیم‌ها به این موضوع اعتراض می‌کنند و این هم از مشکلات حمایت از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال که چند ماه قبل نمایندگان برخی از شهرها به دلیل نتایج فوتبال خواهان طرح سؤال از وزیر ورزش شدند و آیا شما چنین حرکاتی را از سوی همکاران‌تان تائید می‌کنید، گفت:‌ بدون تعصب باید بگویم که پرسپولیس و استقلال دو تیم نام‌آوری هستند که باعث جوش و خروش مردم می‌شوند و حتی اگر در جدول رده‌بندی جزو سه تیم اول هم نباشند باز هم نتایج آنها برای مردم مهم است. چرا که حامیان گسترده‌ای در بین همه اقشار جامعه دارند و به همین خاطر قطعا باید از آنها حمایت شود و مورد تقویت قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویم از این دو باشگاه باید حمایت شود نافی حمایت از سایر تیم‌ها نیست اما پرسپولیس و استقلال سطح بسیار بالایی دارند و شما اگر در هر روستا، شهر، استان، اداره، و هر تجمع انسانی که بروید می‌بینید که پرسپولیس و استقلال بین آنها هوادار دارد اما گاهی می‌بینیم برخی تیم‌ها قهرمان لیگ یا جام حذفی می‌شوند ولی فقط مردم یک شهر یا نهایتا یک استان خوشحالی می‌کنند. به همین دلیل نباید این را بگویند که پرسپولیس و استقلال هم مثل سایر باشگاه‌ها باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
0
اگر باشگاه ها درست قیمت گذاری و واگذار شوند، کسی که آن همه پول میده خودش بهتر میدونه چجوری باشگاه را اداره کند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین