کد خبر: ۶۰۸۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

دولت ترامپ 3.6 میلیارد دلار دیگر از بودجه ارتش را برای ساخت دیوار مرزی تصرف کرد

دولت دونالد ترامپ طرحی را برای تصرف 3.6 میلیارد دلار بودجه ده‌ها پروژه ساخت‌وساز ارتش به منظور اختصاص دادن این پول به ساخت دیوار در مرز با مکزیک در نظر گرفته و طی اطلاعیه‌ای رهبران کنگره و آن دسته از قانونگذارانی که ایالتهای مربوط به آنها تحت تاثیر این طرح قرار می‌گیرند را در جریان این تصمیم خود قرار داده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در همین راستا پنتاگون تصمیم گرفته بودجه‌ای معادل 3.6 میلیارد دلار مربوط به مجموعا 127 پروژه ساخت‌وساز ارتش را تصرف کرده تا با استفاده از آن بخشهای دیگری از پروژه ساخت دیوار در مرز با مکزیک به هدف مقابله با ورود مهاجران غیرقانونی از این مرز به آمریکا را احداث کند.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه با انتقال دادن این بودجه موافقت کرد. مقامها می‌گویند جزئیات مربوط به پروژه هایی که در اثر این تصمیم از بودجه خود محروم می‌مانند بعد از در جریان قرار گرفتن کنگره منتشر خواهند شد.

مقام مسئول حسابرسی پنتاگون می‌گوید اجرای این پروژه ها در این طرح لغو نشده بلکه به تعویق افتاده است، هر چند که تضمینی برای آن که کنگره این بودجه برداشته شده را مجددا مورد موافقت قرار دهد وجود ندارد.

با استفاده از این بودجه میزان 175 مایل دیگر از دیوار در طول مرز آمریکا با مکزیک احداث خواهد شد.

کنگره آمریکا بودجه‌ای معادل 1.375 میلیارد دلار برای ساخت این دیوار در سال جاری میلادی تصویب کرده که با بودجه سال گذشته یکسان است اما مقدار آن خیلی کمتر از بودجه 5.7 میلیارد دلاری درخواستی کاخ سفید برای ساخت این دیوار است.

در همین راستا به گزارش پایگاه هیل، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا با رهبران کنگره از جمله نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکاو چارلز شومر، رهبر اقلیت سنای این کشور تماس گرفت و جزئیات مربوط به این تصمیم پنتاگون برای برداشتن این بودجه مربوط به پروژه های ساخت‌وساز نظامی را به آنها اطلاع داد.

شومر که در ایالت مربوط به خودش نیز یک سری پروژه در اثر این تصمیم پنتاگون متوقف می شوند، به این تصمیم اعتراض کرده و آن را "یک سیلی به صورت" اعضای ارتش آمریکا خواند.

او خاطر نشان کرد: رئیس جمهور آمریکا تلاش می‌کند تا اختیار انحصاری کنگره بر بودجه را غصب کند و یک سری بودجه‌های حیاتی ارتش کشور ما را غارت کند. این گونه دزدیدن بودجه‌های بسیار ضروری وزارت دفاع آمریکا یک توهین به نظامیان ما بوده و کنگره با قدرت با هر گونه بودجه‌ای برای پروژه های جدید ساخت دیوار مخالفت خواهد کرد.

پلوسی به دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا با اطلاع دادن این که اسپر او را هم در جریان این تصمیم قرار داده اظهار کرد: کنسل کردن این پروژه های ساخت‌وساز نظامی که تعدادی از آنها در داخل خاک آمریکا و تعدادی نیز در خارج از آمریکا هستند باعث تضعیف امنیت ملی ما و کیفیت زندگی و روحیه سربازان ما در مجموع کاهش دادن امنیت آمریکا خواهد شد.

وی افزود: مجلس نمایندگان آمریکا به مبارزه با این تصمیم غیرقابل قبول و شدیدا خطرناک در دادگاه‌ها، در کنگره و در دادگاه آرای عمومی ادامه داده و به سوگند خود برای حفاظت از قانون اساسی پایبند خواهد بود.

جمهوری‌خواهان وعده داده‌اند که این بودجه برداشته شده برای ساخت دیوار مرزی را در لوایح بودجه‌ای آتی دولت جبران خواهند کرد اما این مساله نیاز به همکاری دموکراتها دارد.

الن مک کاسکر، حسابرس پنتاگون گفته‌، انتظار میرود این پروژه جدید ساخت دیوار طی حدود 135 روز شروع شود.

مقامها همچنین گفتند، با ساخت این بخشهای اضافی از دیوار، تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در مرز کاهش پیدا خواهد کرد اما در خصوص تعداد این سربازان کاهش یافته برآوردی ارائه نکردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین