کد خبر: ۶۰۸۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

سفر هوایی، گران و دور از دسترس مردم؛ مظنه جدیدترین قیمت‌های بلیط هواپیما

با این که اواخر تابستان است و به همین زودی‌ها بوی مهر و صدای دانش‌آموزان در شهر می‌پیچد، باز هم فرصت برای سفر فراهم است. هر سال اواسط شهریور، آخرین سفرهای تابستانی قبل از مهر هم انجام می‌شود؛ البته اگر خانواده‌ها توان پرداخت هزینه‌های سفر را داشته باشند.
سفر هوایی، گران و دور از دسترس مردم؛ مظنه جدیدترین قیمت‌های بلیط هواپیما
آفتاب‌‌نیوز :

هرچند که اخیرا یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است که به دلیل قیمت بلیت هواپیما تنها ۲ تا ۲.۵ درصد مردم از حمل و نقل هوایی استفاده می‌کنند. با این حال برخی خانواده‌ها هنوز هم قبل از سفر قیمت بلیت هواپیما را چک می‌کنند تا در صورت مناسب بودن قیمت از آن استفاده کنند.

قرار است از 21 شهریور نرخ‌های مصوب و جدیدی برای قیمت بلیت هواپیما اعمال شود. برخی خانواده‌ها هستند که به دلیل بیماری، همراه داشتن افراد مسن و یا مشکلات دیگر، ناچار به استفاده از هواپیما با تمام گرانی‌هایش می‌شوند.

حالا اگر قرار باشد یک خانواده 4 نفره سفری از تهران به مقاصد پرتردد مثل اصفهان، شیراز یا مشهد داشته باشند، هزینه‌ها متفاوت می‌شود. مثلا سفر به مشهد، با محاسبه حداقل و حداکثر قیمت، بین یک تا 2 میلیون و 800 هزار تومان برای یک خانواده 4 نفره هزینه دارد که با محاسبه برگشت، دوبرابر می‌شود. یا رفتن به جایی مثل شیراز، بین 900 هزار تا 2.5 میلیون تومان برای همین خانواده هزینه دارد.

البته این ارقام تنها مربوط به بخش رفت و آمد است و بودجه اقامت یا خورد و خوراک خانواده بودجه جدایی را می‌طلبد. طبق این ارقام، ارزان‌ترین بلیت مربوط به مسیر تهران به اراک به قیمت 173 هزار تومن و گران‌ترین مربوط به مسیر مشهد به ماهشهر به قیمت یک میلیون تومان است. البته در مصوبه جدید اعلام شده که بلیت‌های زیر یک میلیون تومان حذف شده اما در این جدول یک نرخ یک میلیون تومانی دیده می‌شود.

سفر هوایی، گران و دور از دسترس مردم؛ مظنه جدیدترین قیمت‌های بلیط هواپیما

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین