کد خبر: ۶۰۹۱۲۶
تعداد نظرات: ۵۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
حملات تخریبی علیه دولت تدبیر با شدتی بیشتر ادامه دارد

«داستان اتم» روی «گاندو» را سفید کرد!

اگرچه علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی مستند اتم را گاندوی 2 می نامد اما چنین به نظر می رسد که، برنامه های صدا و سیما در راستای تخریب دولت حســن روحانی با اســتفاده از کلیدواژه برجام، پایان پذیر نیست!
«داستان اتم» روی «گاندو» را سفید کرد!
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه آفتاب یزد در یادداشتی به قلم «رضا بردستانی» می نویسد: برخی از آنانی که سه قسمت مستند اتم را دیده و دنبال کرده، معتقدند؛ این مستند یکی از شدیدترین حملات تخریبی علیه دولــت تدبیر و امید بوده که با «تحریف وســیع» تاریخچه برجام ممکن شده است و می توان آن را در راستای اهداف از پیش تعیین شده رسانه ملی تلقی کرد که روی آنتن قرار می گیرد آن هم با نامی آشنا: «آوینی فیلم» همان تولید کننده سریال ِ 30 قسمتی «گاندو»!

سوال مهم علی مطهری

علی مطهـری، نماینده مردم تهــران در مجلس شورای اسلامی در یک یادداشت تلگرامی با عنوان: «داســتان اتم یا گاندوی دوم؟!» به نکاتی اشاره می کند که قابل تأمل است از جمله:

ـ مستند «داســتان اتم» که طی روزهای اخیر از شبکه 3 سیما پخش شد؛ در واقع، تحریف تاریخچه برجام بود. آنچه در مجموع از این برنامه برداشت می شد، این بود که برجام کلاهی بوده که توسط آمریکایی ها و اروپایی ها سر ایران گذاشته شده و در داخل کشور نیز عواملی مانند آقایان روحانی، ظریف و علی لاریجانی با آنها هماهنگ بوده و احیانا خیانت کرده اند.

ـ ایــن برنامه به عوام فریبــی و مغالطه پرداخته و تصویب 20دقیقه ای جزئیات برجام در مجلس را تلویحا خیانت معرفی کرد؛ درحالیکه اولا برجام نیاز به تصویب مجلس نداشته و توافقی اجرایی بین دولت ها بوده است؛ همانطور که کنگره آمریکا و مجالس کشورهای اروپایی برجــام نیز وارد آن نشدند.

ـ ثانیا تصویب 20دقیقه ای جزئیات آن صرفا برای اعلام "آری" یا "نه"ی مجلس بوده؛ زیرا مجلس هیچ گاه وارد جزئیات این گونه توافق ها نمی شود، اما درباره کلیات آن چند ماه در جلسات علنی و غیرعلنی مجلس بحث شد و کارشناسان فنی و سیاسی و نمایندگان نظر دادند تا هر نماینده ای به نقطه آری یا نه رسید. بنابراین، حتی 20دقیقه هم برای تصویب آن زیاد بود.

ـ مستند "داستان اتم" با زیرکی، مذاکره کنندگان برجــام را یک طرف قرار داد و نظام را طرف دیگر. گویی مذاکره کنندگان راه خودشان را می رفته اند و نظام هم راه دیگری داشته است. این در حالی است که شروع مذاکرات و محتوای آن و امضای برجام همه با نظر و هماهنگی بوده است و نباید حساب ایشان را جدا کرد.

ـ نکته سـوم در مســتند مذکور این بود که این مستند هیچ اشاره ای به کارشکنی های مخالفان اجرا شدن برجام پس از امضای آن نکرد. همه می دانیم که بخشی مصمم بود که برجام اجرا نشود و برای رسـیدن به این هدف خــود از هیچ اقدامی نظیرترساندن متقاضیان سرمایه گذاری خارجی در ایران و موشک پراکنی بی موقع و مخالفت با قراردادهایی نظیر قــرارداد خرید هواپیما از بوئینگ و ایرباس و معطل کردن قراردادهای نفتی دریغ نکردند.

ـ بدیهی است که اگر کل حکومت مصمم به اجرای برجام بود و قراردادهای اقتصادی با شرکت های اروپایی و آمریکایی بسته می شد؛ خروج ترامپ از برجام نیز به این آسانی نبود. در واقع، تندروهای ما شاید ناخودآگاه و شاید برای انتقام گیری سیاسی با تندروهای آمریکا و با اسرائیل و عربستان همصدا و همراه شدند تا برجام اجرا نشود.

ـ نکته چهارم این که مستند "داستان اتم" به این موضوع نپرداخت که اگر برجام کلاهی بوده که بر سر ایران گذاشته شــده و به ضرر ایران است، چرا آمریکا از آن خارج شــد و اکنون نگران ادامه آن است و ترامپ بارها اعلام کرد که کلاه بزرگی سر آمریکا رفته است و حتی وزیر خارجه اش بر زبان می آورد که اگر برجام ادامه پیدا کند، به زودی ایران از تحریم خرید و فروش سلاح خارج می شود و در سال 2025 مانند سایر کشورهای هسته ای می تواند غنی سازی اورانیوم داشته باشد و قید و بندهای فعلی از بین می رود، ضمن اینکه کسانی که می گفتند برجام صنعت هسته ای ما را نابود کردند، دیدند که ایران ظرف چند روز غنی سازی را از سطح 67 /3 افزایش داد و صنعت هسته ای سرجای خودش است.

اظهارات جالب و قابل تأمل احمد کشاورز

تهیه کننده و کارگردان مستند «داستان اتم» به گونه ای ســخن می گوید کــه بیننده منتقد و مطالبه گر؛ به این احساس دست پیدا کند که با یک روایت تاریخی ـ تحلیلی و پژوهشی طرف بوده است: «اولین عهدنامه هسته ای کشورمان در سال 1328 توسط دکتر علی امینی امضا می شود و تا آخرین تعهدنامه که اینستکس است و در سال 1398 غربی ها سعی می کنند به ما تحمیل کنند، قریب به 70 ســال گذشته است.»

و سپس ادامه می دهد: «ما حجم اطلاعات بالایی را جمع آوری کردیم، در مجموع نزدیک به 1700 تا 1800 صفحه پژوهش شد که صرف مطلب نبود و مجموعه ای از تصاویر، ویدئوها، متن ها و اسناد را دربر می گرفت.» وی می افزاید: «بخش عمده ای از این اطلاعات تا پیش از آن در یک مجموعه گردهم نیامده بود و در جایی بیان نشده بود. می شود گفت برای اولین بار بود که چنین داده هایی جمع آوری می شد.»

کشاورز در ادامه می گوید: «مجموعه «داستان اتم» در 10 قسمت تولید شده است. روایت تاریخی ما در قسمت اول از دوره پیش از انقلاب آغاز می شود.

در این دوره اتفاق خاصی در زمینه هسته ای تقریبا رخ نمی دهد. در قسمت دوم روی کار آمدن دولت موقت و اتفاقاتی را کــه در آن دولت برای انرژی هسته ای رخ می دهد مرور می کنیم که در برخی از آن اتفاقات، شورای انقلاب هم دخیل است. در این قسمت شاهد هستیم که آقای هاشمی سراغ واردات برخی فناوری های هسته ای از پاکستان و عقد قرارداد با روسیه و چین می رود که هر دوی این کشور ها به تعهداتشان عمل نمی کنند.»

بنا به روایت احمد کشــاورز، «در قسمت سوم در دوره خاتمی، آغاز فعالیت های هسته ای در نطنز و فردو را بررسی می کنیم و گزارش های عملکرد ایران به آژانس هسته ای که همه فعالیت های ایران تحت نظر آژانس انجام می شده، اما به ناگهان منافقان کنفرانس خبری برگزار می کنند و مدعی می شوند که ایران فعالیت های مخفیانه دارد و از آنجا به بعد لزوم پذیرش NPT و نظارت های دائمی آژانس پیش می آید.»

آن گونــه که تهیه کننده و کارگردان مستند «داستان اتم» می گوید:«در قسمت چهارم به روی کار آمدن محمود احمدی نژاد و مذاکرات هسته ای در این دوره و پیچیده شدن مذاکرات می پردازد.»

مستندی ده قسمتی که تنها قسمت های ۷ تا۹ آن پخش می شود!

و اما قسمت قابل تأمل ماجرا این که، ناگهان تصمیم گرفته می شود مستندی که کارهای پژوهشی بزرگی روی آن انجام شده را از قسمت هفتم به بعد روی آنتن ببرند! چرا؟! چون؛ پای دولت حسن روحانی و تیم مذاکره کننده ای در میان است! تهیه کننده و کارگردان مستند «داســتان اتم» بی هیچ توضیح قانع کننده ای می گوید: «بینندگان تلویزیون داستان اتم را در اصل از قسمت هفتم و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مشاهده کردند.» و اما در پاســخ به چرایی این موضوع می گوید: «تا پیش از دولت روحانی تصاویر آرشیوی درباره پرونده هسته ای خیلی کم بود. برای همین تصمیم گرفتیم که ابتدا قسمت های هفت به بعد که کامل تر بود را پخش کنیم.»

قصه تکراری

درباره گاندو هم می گفتند، رسانه ملی زیر فشار دولت برای عدم پخش آن بوده در حالی که تمام 30 قسمت گاندو روی آنتن رفت و حالا و پس از پایان پخش سه قسمت از مستند «داستان اتم» بازهم دست اندرکاران این برنامه از فشارهایی می گویند که اساساهیچ تأثیری روی تصمیم های اتخاذ شده در حوزه رسانه ملی ندارد! کارگردان این مستند که به گواه خیلی ها، داستان تحریف شده ای از اصل ماجراهای برجامی اســت، ادعا می کند: «ما هیچ نیتی برای انتقاد از دولت نداشته ایم و صرفا تاریخ را برای عبرت نقل کرده ایم. این مستند از خاطرات منتشر شده افرادی چون مرحوم هاشمی رفسنجانی و آقای روحانی ساخته شده است، اما از زمان پخش اولین قسمت، فشارهای زیادی به شبکه 3 سیما برای جلوگیری از ادامه پخش وارد شده است و اتهام می زنند که ما به دنبال تخریب دولت هستیم.»

در فضــای مجازی نظرات بسیاری پیرامون این مستند تخریبی منتشر شده است اما یک نظر، پاسخ تمام تلاش ها برای تحریف واقعیت ها و تخریب دولت حسن روحانی است که خطاب به مسئولان رسانه ملی نوشته شده: «خدا را شکر می کنم که آنقدر رسانه با کیفیت در تمام زمینه ها به وجود آمده که مجبور نیستم مخاطب شما باشم.»

گاندوسازی، داستان اتم سازی و برنامه های تخریبی علیه دولت همچنان ادامه خواهد داشت و چه بسا با نزدیک شدن به ماه های پایانی حضور دولت حسن روحانی در پاستور، این حملات شدت و وقاحت بیشتری نیز به خود بگیرد؛ موضوعی که خوشبختانه روی مخاطب هدف هیچ تأثیری نخواهد گذاشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
58
31
رسانه میلی ، حکومت اقلیت بر اکثریت ...
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
34
70
چرا جناب مطهری عوام فریبی می کنه
بیاد با مخالفین برجام مناظره بکنه
هر بچه ای می دونه برجام یک کلاه بر سر دولت ب بوده
تعهدات را با ساده لوحی تمام یکجانبه پذیرفته اند و الان طرف ها دارند زرنگی می کنند
آفتابی ها به جای سانسور شدید مخالف ها یک جو عرضه نشان بدید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
18
63
امید که دیگر در دام فریب غرب قرار نگیریم و این باعث ایجاد بینش ، آگاهی و بصیرت در ما گردد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
25
78
چرا جو الکی میدین که مغز خواننده رو شستشو میدین.تقریبا نود درصد مردم میدونن برجام یک کلاه گشاد برای مردم ایران مثل ترکمن چای بود.ا
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
24
69
برجام کلاه گشاد
به اسم برجام
رسانه ملی باید زودتر از این ها دست بکار میشد
پاسخ ها
دقیقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
کاملاً موافقم، جلوی خسارت محض باید خیلی زودتر گرفته می شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
9
26
آقا این که دعوا نداره. اگه مستند دروغه، شما با توجه به اسناد موجود، مستند درستش رو بساز و به نمایش بزار. یا ما هم متقاعد میشیم که برجام خیلی خوب بوده و یا حداقل کلی به دروغ می خندیم و شاد میشیم. ساخت یه مستند کمدی ارزش وقت گذاشتن داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
...که بشه نظر خودمون را بدیم....
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
10
23
برجام خسارت محض بود، آیندگان این تدبیر نابجا را نخواهد بخشید
مصطفی
|
United States of America
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
21
10
دوستانی که از برجام انتقاد می کنند مشخصه که این فیلمها روشون خوب اثر گذاشته..برجام اگر بد بود آمریکا ازش خارج نمیشد..پس منافعش برای ما بود که رسانه میلی به هر شکلی می خواد اونو کمرنگ جلوه بده..همین باعث شد اثرات برجام در روزهای اول تصویب زیاد خودشو تو جامعه و اقتصاد نشون نده و موج ناامیدی رو همون موقع ایجاد کرد..به هر حال منافع حزبی در کاره..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
استاد مغالطه توافقنامه ای که یک طرفه بشه زیرش زد کاملا احمقانه هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
2
13
چرا از واقعیت برجام فرار میکنید
اسدزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
2
8
خدا رو شکر مقصر اصلی بدعهدی امریکا و خروج ترامپ از برجام هم مشخص شد!!!!!:
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
2
14
اگر بیان حقایق روی مخاطب هدف تاثیر نداشت شما برجامیون برای نجات خود اینگونه دست و پا نمیزدید هر چند که این دست و پا زدن باعث فرو رفتن بیشترتان در باطلاق برجام است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
2
18
حالا برجام و اون ۴ سال طبل توخالی به درک؛ باور میکنید "اینستکس" که قرار بود کانال مالی بین اروپا و ایران باشه، الان ۶ ماهه تاسیس شده و تا حالا دو مدیرکل عوض کرده اما حتی یک یورو توی اون تبادل نشده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
6
14
خداوکیلی نویسنده عزیز, خودت میدونی اصلا چی داری مینویسی؟ هیچ میدونی که با نوشتن یه همچین چیز هایی که مثلا میخوای از دولت دفاع کنی داری به مردم خودت خیانت میکنی؟ اولا که لطفا از جانب همه نظر نده، دوما همه میدونن که برجام نه تنها یک کلاه بود که بر سر مردم و مملکت رفت که هیچ بلکه همه میدونن که برجام یک خیانت بزرگ بود به مردم و مملکت, و دفاع کردن از باعث و بانی برجام هم خیانتی بزرگتر از خود برجام هست، پس لطفا با این دروغ ها سرپوش نزارید بر سر این خیانت, بعد خیانتی که اینها کردند تنها برجام نبود و فلج کردن همون اندک اقتصاد و شغل و گرانی ها و قیمت دلار و قصد بر خلع صلاح کردن(موشکی و... )ایران توسط همینهایی که دارید ازشون دفاع میکنید و چند سال بع عقب باز گشتن مملکت و درجا زدن توی خیلی از زمینه ها و غیره......., حالا شما میگویید اینها بیگناه هستن و....؟ نه عزیزم من بیچاره گناه دارم که 33 سالمه و هنوز از زور بیکاری و بی پولی و... قدرت نه ازدواج دارم و نه خرج و مخارج خودم به شخصه را چه برسه به خانواده, .
سجاد میرزایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
14
11
باسلام.واقعا بادیدن این نظرات متوجه شدم در میان چه نابغه هایی ودرچه محیط غنی وپرباری زیست میکنم.توده ای از افراد مقلد.دهن بین وظاهربین بدون ذره ای تامل وفکر وآماده برای تحت سلطه قرار گرفتن پوپولیست ها.معضلات وگرفتاری های ما به علت پذیرفتن برجام نبود ما قبل از برجام تحریم بودیم نه تنها ازطرف امریکا بلکه اروپا وکل جهان.وهرروز شورای امنیت برعلیه ایران قطع نامه صادر میکرد. مذاکره و پذیرفتن برجام بهترین راه حل وتنها ترین راه حل منطقی درزمان خود بود وتمام عقلای کشور و بیشترکارشناسان آن را مسئله ای مفید ومنطقی برای حفظ صلح در جهان می دانستند.اینکه پدیده عجیب وغریبی مانند ترامپ روی کار آمد وتمام زحمات دیپلمات ها وکارشناسان چند کشور را رشته کرد دلیلی برایراد داشتن برجام نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
بابا تو خیلی نابغه ای. آمریکا کی پای حرفش ایستاده؟ مشکل فقط ترامپه؟
ما توی قرارداد الجزایر هم همین تجربه رو داریم. اون موقع که دیگه ترامپ نبود
Roohy
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
دقیقا حق باشماست، برجام در زمان خودش بهترین قرارداد بوذ، اما کوته فکران که ریشه صهیونیستی و یهودی دارند با کارشکنی‌ها خرابش کردن،
آمریکا اگه از برجام راضی بود ازش خارج نمیشد، این یعنی توی برجام کفه سود ایرانیرسنگینتر بوده، بفهمید. کمی واقع بین باشید، تمامی شرکتهای خارجی که به برکت برجام وارد ایران شدن ب.. و در نهایت خروج آمریکا از برجام، آنها هم سرمایه شون برداشتن و فرار کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
پدیده عجیب و غریبی مانند ترامپ؟! شروع تحریم های جدید که در زمان اوبامای باهوش و مودب بود. کی میشه که بفهمیم سیاست آمریکا در قبال دیگران ربطی به اوباما و ترامپ و بوش و کلینتون و... نداره. فقط یکی مثل کری با خنده و هم قدم شدن سر می‌بره ترامپ یه مدل دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
4
15
بگذارید مردم قضاوت کنند که حق با مستند اتم است یا تحلیل های آبکی شما.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
1
7
کاملا هم روی مخاطب هدف تاثیر گذاشته
نسیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
2
10
حالا اگه تو ایران زندگی نمیکردیم میگفتیم لابد راست میگین
اما داریم با چشم خودمون میبینیم
اینا که درس خوندند که نمیدونستند آمریکا چه کثافتیه. که شما میگین کارشکنی کردند؟
نه بصیرت داشتند نه آینده نگری
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
10
3
تاقبل از برجام اجماع جهانی بود چین و روسیه هم مخالف غنی سازی بودند با برجام این اجماع ازبین رفت غنی سازی با برجام مورد قبول جامعه جهانی قرار گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
کی بشه بفهمی اجماع جهانی چرنده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
2
8
برجام حکم امان نامه برای بعضی ها بود..
تیهو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
2
14
امریکا ناراضیِ چون وقتی دید میتونه چنین قرارداد یکطرفه ای ببنده چرا بیشتر فشار نیاره...نیاز به هیچ مستندی هم نیست همان شبِ امضا با اعلام مفاد در اخبار همه چیز واضح بود این مستندها برای کسانیِ که اون زمان داشتن تو خیابون بوق و شادی می کردن.بهرحال دست مستندساز درد نکنه.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
3
12
من تعجب می‌کنم اونهای که تیتر روزنامه هاشون در فردای تصویب برجام حاکی از یک انقلاب و تحول مهم رفاهی اقتصادی بود و حتی مردم عوام رو جهت شادی و حرکات موزون به خیابون‌ها می‌کشوندند چطور روشون میشه هنوز انتقاد هم می‌کنند لطفا از خواب خرگوشی بیدار شید و ببینید که لاک‌پشت داستان داره از شما جلو میزنه و شما در گام سوم گیر کردید
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
1
11
حالا اگر برخی عبرت میگرفتن شاید بد نبود و کمتر خسارت میخوردیم
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
1
12
"بعضی ها مانه شدن که بویینگ و ایرباس بگیریم؟"
ندادن بهتون پررو ها
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
3
12
چرا آقای مطهری راجع به برجام توضیح نمیده و فقط صدا و سیما رو نقد میکنه
اگه قرار به تصویب نبوده چرا برجام رفته مجلس و اگه قرار به تصویب بوده چرا فقط 20 دقیقه لازم به ذکر است برای همه طرحها و لوایح نماینده ها بررسی و تحقیق میکنن پس چرا برجام 20 دقیقه بقیه طرح ها 5نفر موافق و 5نفر مخالف صحبت میکنن که میشه 2 ساعت
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
قطعا این عبارت زیر که در متن آمده یک دروغ بزرگ است:
«... اولا برجام نیاز به تصویب مجلس نداشته و توافقی اجرایی بین دولت ها بوده است؛ همانطور که کنگره آمریکا و مجالس کشورهای اروپایی برجــام نیز وارد آن نشدند.»
اولا آیا اصل ۱۲۵ قانون اساسی کشک است که می‌گوید:

«امضای عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، موافقت‌نامه‌ها و قراردادهای دولت ایران با سایر دولت‌ها و همچنین امضای پیمان‌های مربوط به اتحادیه‌های بین‌المللی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور یا نماینده قانونی اوست.»

آقای مطهری بفرمایند منظورشان از «توافق اجرایی» چیست وقتی صراحت قانون اساسی به تصویب توافق‌نامه‌های دولت ایران با دولت‌های دیگر را به تصویب در مجلس مشروط کرده است؟!
ثانیاً از کی‌تابه‌حال رویه‌ٔ داخلی دیگر کشورها حجتی برای چگونگی اجرای قانون در کشور ما بوده است؟! خودفروختگی تا کجا که دلیل می‌آورد که چون فلان کشور آن را در مجلس خودش تصویب نکرد ما هم نباید چنین می‌کردیم؟
ثالثاً کنگره آمریکا از نظر نگارندهٔ محترم دست خر است که برجام را در آن به تصویب رساندند؟
اشکال صدا و سیما این است که از حضور مخالف در رسانهٔ ملی هراس دارد. اینان را دعوت کنید تا دروغ‌هایشان را در صحنه رسوا کنید.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
0
15
قشنگ مثل روز معلوم بود مثل همیشه آمریکا به ایران خیانت میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
روسیه و چین خیانت می‌کنن
سعید فتحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
2
14
ببین آفتاب جان
این حرفا برای 6 سال پیش بود که مردمو خام کردید و همه چیزی دادید رفت و تحریما انقد زیاد شد که حتی وزیر مذاکره رو هم تحریم کردن خخخ الان کسی دل ب حرفاتون نمیده چوون میدونیم که داستان اتم برای شما ها داستان سیاست زدگی است و برای مردم ایران داستان علم وپیشرفت قدرت و...

بنابری این باید گفت آبو بریز همونجا ک میسوزه خخخخ
جواد
|
United States of America
|
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
1
11
گفته روی نطر مخاطب تاثیری نداره این مستند نظر منو که کلا دگرگون کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
4
4
برجام کلاهی بود که ایران میخواست به سر جهان بگذاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
1
6
برجام کلاه زورکی بود اینم آخرش
هیچ کدوم بهمون رحم نکردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
4
13
چرا چرت می گین همه ميدونن برجام فقط برای جریان اصلاحات نون داشت ولی بیچاره مردم هزينه آن را دادند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
کدام هزینه میشه بنویسی؟ چند سال تحریم را دور کرد الانم برگشته. هزینه اش چی بوده؟ نسبت به ضرری که اقتصاد از تحریم می خورد سود هسته ای برامون هیچ بود نسبت بهش. کل اقتصاد درگیر بود، می فهمید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
کاسب تحریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
چند سال تحریم رو دور کرد!؟
دقیقا کجایی؟
برجام خیلی خوب بودخخخخ
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
1
10
آمریکا می دونست که با خارج شدن از برجام، تعهداتشو (که تقریباً اصلی ترین بندهای تعهدات در برجام مربوط به آمریکا بود)، انجام نمی ده از طرف دیگه می دونست اروپا با باقی موندن در برجام، باعث میشه ایران در برجام لعنتی بمونه
جواد
|
Australia
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
3
13
واقعا که حقارت از سر تا پای نویسنده میباره.
درود بر شرف سازندگان داستان اتم و شرم بر تو نویسنده خائن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
2
6
آ.مطهری قبول داری آمریکا شیطان بزرگ و دروغگو؟؟؟؟
خوب پس دروغ میگه تو بر جام ضرر کرد
چرا که مارو شش سال و از برنامه های آتی هم چند سال عقب انداخته
ما عربای اهواز مثال داریم
آدم عاقل از یه عقرب دو بار نیش نمیخوره
تجربه را تجربه کردن خطاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
4
4
آفتاب جان به طور هدفمند یه عده خاص بهت حمله کردن. همه جانبه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
خدا میدونه که برجام نبود وضعیت بهتر از این نبود چرا الکی همه چیزو میندازین نقصیر برجام مثلا قبل ازبرجام همه باما خوب بودن اره؟؟؟؟؟
عای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
1
چی بگیم
سیدمصطفی سیدی
|
United States of America
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
1
3
ایراد شما یا دیگر کسانیکه داستان اتم را برنمیتابنداین است که نمیتواند داستان اتم را نقد کنید و صرفا به کلی گویی اکتفا میکنید که اینکار حاصلی برایتان نخواهد داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
1
با سرعت نور دچار سقوط اخلاقی شدیم.
رضائی
|
Iraq
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
2
این علی مطهری واقعا آدم پررویی هست بابا بس کن دیگه خجالت بکش آبروی کشور را با اون مجلس غرب زده ، دزد و چپاولگر بردید جمع کنید چقدر دروغ چقدر تزویر و ریا؟!
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
0
0
دقت شود .
به اوضاع قبل از برجام نگاه شود .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
1
1
باید خروجی را نگاه کرد تا قبل از برجام اقتصاد ایران حدودا رتبه شانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا بود والان بیست وهفتم یعنی یازده پله عقبگرد .رشد اقتصادی به منفی دوازده درصد هم رسید واین یعنی فاجعه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین