کد خبر: ۶۰۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۲۲:۲۶

بازداشت مدیر پرشین بلاگ

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ بنابر اخبار غیر رسمی «مهدی بوترابی» مدير عامل پرشين بلاگ بازداشت شده است. در حالی که منابع غير رسمی زمان بازداشت بوترابی را روز چهارشنبه ۱۹ فروردين ذکر می‌کنند، یکی از خبرگزاری‌های رسمی به نقل از يکی از مسئولان پرشين بلاگ گزارش داد که بوترابی صبح روز یکشنبه توسط ماموران دادستانی تهران در دفتر پرشين بلاگ، بازداشت شده است.

پایگاه خبری‌ـ‌ تحلیلی «الف» در خصوص علت بازداشت مديرعامل پرشين بلاگ تاکید کرد که «وی به علت ارتباط احتمالی با پرونده ناپديد شدن عليرضا عسگری، نظامی بازنشسته ايران که هم اکنون در خارج به سر می‌برد بازداشت شده است». اين سايت به نقل از «يک منبع مطلع» خبر داد که «ماموران دادستانی تهران، عصر روز چهارشنبه نوزدهم ارديبهشت ماه جاری با در دست داشتن حکم بازداشت و با مراجعه به دفتر کار وی در خيابان شهيد بهشتی تهران، وی را به بازداشگاه منتقل کردند.» 

در مقابل، سايت رجانیوز که توسط فاطمه رجبی اداره می‌شود و اغلب فعالان سیاسی را «جاسوس» می‌نامد در خصوص بازداشت مهدی بوترابی نیز چنین اتهامی را تکرار کرد و مدعی شد «ارتباط مشکوک مهدی بوترابی با برخی عناصر ايرانی شاغل در موسسات نئومحافظه کار آمريکايی از جمله اتهامات بوترابی است». اين منبع ناشناس رجانیوز در عين حال گفته که «عليرضا عسگری پس از خارج از شدن از وزارت دفاع، به عنوان معاون اداری- مالی سايت پرشين بلاگ مشغول به کار شد و در عين حال به دليل آشنايی خودش و مدير عامل پرشين بلاگ با کشورهای عربی از جمله سوريه و لبنان و ارتباطات گسترده اين دو با اين کشورها، کارهای تجاری مختلفی را در اين دو کشور آغاز کرد که از جمله آنها صادرات زيتون بود». 

رجانیوز در خبر خود همچنین مدير پرشين بلاگ را به ارائه اطلاعات کاربران به موسسات خارجی متهم کرده و می‌نویسد «رييس پرشين بلاگ برخی اطلاعات شخصی کاربران و وبلاگ نويسان فعال در پرشين بلاگ را به اين موسسات ارائه کرده است». این سایت اعلام نکرده که وبلاگ‌نویسان چه اطلاعات شخصی یا امنیتی‌ای داشته‌اند که انتشار آن جاسوسی محسوب می‌شود. 

اين ادعاها ازسوی مسئولان پرشين بلاگ رد شده و يکی از مسئولان اين سرويس فارسی وبلاگ، تاکید کرده ‌است «عده‏ای عنوان کرده‏اند که عسگری، معاون اداری‏ مالی پرشين بلاگ بوده است که اين موضوع اساسا کذب است و وی هيچ سمتی در پرشين بلاگ نداشته است.»

گفتنی است خبر بازداشت مهدی بوترابی، مدير عامل اولين سرويس دهنده وبلاگ فارسی ابتدا به صورت غير رسمی از سوی فخرالسادات محتشمی‌پور، يکی از دوستان اعظم سقطی، همسر آقای بوترابی منتشر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین