کد خبر: ۶۰۹۳۵۶
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

منبع سوری: آمریکا و اسرائیل عامل حمله به «البوکمال» هستند/پاسخ متجاوزان را می‌دهیم

یک منبع امنیتی سوری با اشاره به اینکه حمله به البوکمال توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفته، اعلام کرد که آمریکایی‌ها در آن دست داشتند و از حریم هوایی اردن نیز استفاده شده بود.
آفتاب‌‌نیوز :

منابع محلی سوری بامداد دوشنبه (روز گذشته) اعلام کردند که چند حمله هوایی به مناطقی در شهر «البوکمال» واقع در شرق استان «دیرالزور» و نزدیک مرز عراق صورت گرفته است.

رسانه‌های صهیونیستی و مخالف جریان مقاومت مدعی شدند که در پی این حملات سه انفجار مهیب در جنوب البوکمال رخ داد و در جریان آن، تعدادی از نیروهای عراقی و حزب‌الله هدف قرار داده شدند.

یک منبع امنیتی سوری اما در توضیح جزئیات این حمله، اعلام کرد که بامداد روز گذشته (دوشنبه) رژیم صهیونیستی «یک اردوگاه در دست ساخت، متعلق به ارتش سوریه و همپیماناش را هدف قرار داد».

این منبع به شبکه خبری «المیادین» گفت که این اردوگاه برای اسکان سربازان سوری بوده و در منطقه‌ای به دور از منازل غیر نظامیان در البوکمال، در دست ساخت بود.

وی با بیان اینکه بر خلاف شایعات صهیونیست‌ها، این حملات هیچ تلفات جانی نداشت، اظهار داشت که دشمن صهیونیستی با کمک آمریکایی‌ها و از پایگاه نظامی آنان در منطقه «التنف» (شرق سوریه و نزدیکی مرز عراق)، برای این حملات، از حریم هوایی اردن استفاده کرد.

منبع مذکور رژیم صهیونیستی و آمریکا را مسئول این اقدامات خصمانه دانست و اعلام کرد که این رژیم، در این منطقه، از خطوط قرمز عبور کرده است.

وی همچنین تأکید کرد که «متجاوزان در این منطقه، هرگز امنیت نخواهند داشت و ملت‌های آزاده، آنان را بازخواست کرده و درسی به آنان خواهند داد که زمان تکرار این تجاوزات، آن را فراموش نخواهند کرد».

تعویق بازگشایی گذرگاه مرزی «البوکمال-القائم»

در همین ارتباط، یک منبع امنیتی در نیروهای مرزبانی عراق اعلام کرد که در پی این حملات، نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق هدف قرار گرفتند.

این منبع به شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت که حمله هوایی به گروه‌های عراقی، شاید باعث تأخیر در بازگشایی گذرگاه مرزی «البوکمال-القائم» در مرزهای عراق و سوریه شود.

قرار بود این گذرگاه امروز سه‌شنبه بازگشایی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین