کد خبر: ۶۰۹۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴

تشدید تلاش‌های ایران‌ستیزانه بولتون در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفیددر آستانه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در تلاشی برای ایجاد فضای منفی علیه ایران، کشورمان را متهم به دروغ‌گویی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه در پیامی توئیتری نوشت: اکنون که دو هفته به مجمع عمومی سازمان ملل باقی مانده، مطمئن باشید ایران به شدت در حال فریبکاری است.

وی در ادامه مدعی شد: ایران تکذیب کرد که [نفتکش] آدریان دریا 1 به سوریه می‌رود؛ سپس امروز تایید کرد که نفت آن در آنجا تخلیه شده است. شبکه دروغگویی ایران.

بولتون در حالی تلاش دارد فضای منفی علیه ایران ایجاد کند که هفتادوچهارمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل از ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) گشایش می‌یابد و سخنرانی رهبران کشورها از ۲۴ سپتامبر (دوم مهر) آغاز می‌شود.

تلاش‌های ایران‌ ستیزانه بولتون که یکی از ارکان «تیم ب» به شمار می‌رود، همزمان با دیگر اعضای این تیم در آستانه مجمع عمومی شدت گرفته است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته با نشان دادن تصاویری ماهواره‌ای و تکرار ادعاهای بی‌اساس خود، ایران را به تلاش برای ساخت بمب هسته‌ای متهم کرد.
او در ادامه سناریوسازی خود با این ادعا که ایران توافق هسته‌ای و پیمان منع گسترش هسته‌ای (ان پی تی) را نقض کرده، از کشورهای دیگر خواست تا «به تحریم‌های دونالد ترامپ برای فشار بیشتر بر ایران ملحق شوند».

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعاهای نتانیاهو در توئیتی نوشت: دارنده تسلیحات هسته‌ای «واقعی» همانند چوپان دروغگو درباره یک سایت تخریب شده ادعایی در ایران، فریاد می‌زند. او و تیم ب، بی‌توجه به خون بی‌گناهان و هفت تریلیون دلار دیگر، فقط به دنبال جنگ هستند.
وزیر امور خارجه ایران در این توئیت ویدیویی از سخنرانی سال ۲۰۰۲ نتانیاهو در کنگره آمریکا را ضمیمه کرده است. این ویدیو مربوط به تشویق‌های وی برای حمله به عراق در یکی از جلسات استماع کنگره آمریکا در سال ۲۰۰۲ است.
ظریف افزود: تضمین دادن‌های وی در سال ۲۰۰۲ درباره «بازتاب‌های مثبت» حمله به عراق را به یاد بیاورید. ولی قطعا این بار وی نمی‌تواند از کنار به تماشا بنشیند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا داشت: ما پیش از این هم اعلام کرده بودیم که به هر طریقی نفتمان را خواهیم فروخت و اقدامات ایذایی تاثیری در برنامه‌های ما نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات آمریکا خلاف قوانین و مقررات بین‌الملل همچون مقررات حقوق دریاها و قوانین سازمان بین المللی دریانوردی(ایمو) است، تصریح کرد: با این حال این اقدامات ایذایی نمی‌تواند تاثیری در اقدامات ما بگذارد و ماهمانطور که قبلا هم گفتیم نفتمان را خواهیم فروخت و این گونه اقدامات تنها باعث زحمت خود آنها می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین