کد خبر: ۶۰۹۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

کره شمالی: موشک‌انداز چندگانه بسیار بزرگی را آزمایش کردیم

کره شمالی می‌گوید آزمایش روز سه‌شنبه مربوط به یک موشک‌انداز چندگانه «بسیار بزرگ» می‌شد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از رویترز، کره شمالی صبح روز سه شنبه ۱۹ شهریور دو پرتابه را از استان «پیونگان جنوبی» به سوی ساحل شرقی کشور شلیک کرد.

امروز چهارشنبه بیستم شهریور ماه پیونگ‌یانگ به‌طور رسمی انجام آزمایش روز قبل را تائید کرد هرچند از بیان «موفقیت‌آمیز» بودن آن خودداری کرده‌است.

به گفته خبرگزاری رسمی کره شمالی، رهبر آن کشور، کیم جونگ‌اون، بر انجام آزمایش نظارت کرده و گفته این آزمایش نشان‌دهنده ظرفیت‌ها و توانایی‌های سلاح‌های جنگی، نقطه‌زنی و کارکردهای دقیق آن در برخورد به هدف، است.

این هشتمین بار از زمان دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در منطقه حائل نظامی بین دو کره است که پیونگ‌یانگ آزمایش موشکی انجام می‌دهد. این آزمایش‌ها همچنان مربوط به موشک‌های میان‌برد و یا دوربرد نمی‌شوند.

با این حال آزمایش اخیر نگرانی‌ها را افزایش داده‌است، هرچند کره شمالی به روال هفته‌های گذشته تاکید کرد خواستار مذاکره برای پاکسازی اتمی شبه‌جزیره کره است.

یکی از تصاویر منتشرشده از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی نشان می‌دهد آزمایش توسط یک خودروی برپاگر (تی‌ئی‌ال) انجام شده‌ که از چهار پرتابگر برخوردار است. در این تصویر روی یکی از پرتاب‌گرها کلاهک قرار دارد و به نظر می‌رسد سه موشک دیگر پرتاب شده‌اند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از کارشناسان گفته آزمایش‌های تازه نشان می‌دهد پیونگ‌یانگ به‌شکل موفقیت‌آمیزی در حال انجام آزمایش برای هدف قرار دادن «نقطه ضعف» سیستم پدافندی پیشرفته محافظ کره جنوبی، ژاپن و آمریکا است.

اما خبرگزاری دولت کره جنوبی به‌نقل از شماری از کارشناسان می‌گوید احتمالا یکی از موشک‌های روز سه‌شنبه موفق به اصابت به هدف فرضی نشده‌است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین