کد خبر: ۶۱۰۱۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
فرانسه در تلاش برای دیدار ترامپ با روحانی در سازمان ملل

گفت‌وگوی مقامات کاخ سفید برای کاهش تحریم‌های ایران

یک شبکه تلویزیونی آمریکا در گزارشی اختصاصی بامداد یکشنبه از گفت وگوی مقامات کاخ سفید در مورد کاهش تحریم‌های ایران و یا ارائه معافیت موقت خبر داده است.
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه سی ان ان به نقل از دو مقام دولت ترامپ اعلام کرد: گفت‌وگوهای صورت گرفته در کاخ سفید برای کاهش تحریم های ایران به دلیل اجرای طرح فرانسه و هموار کردن مسیر دیدار احتمالی ترامپ با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل صورت می گیرد.

دو مقام آمریکایی همچنین افزودند که وزارت خزانه داری هنوز به درخواست کاخ سفید، اقدام به تهیه پیش نویس طرح کاهش تحریم های ایران یا پذیرش پیشنهاد کمک مالی ۱۵ میلیارد دلاری فرانسه نکرده است.

گفت‌وگوی مقامات کاخ سفید برای کاهش تحریم‌های ایران

استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه گذشته نسبت به انتشار برخی گزارش ها در مورد برنامه واشنگتن برای کاهش تحریم های ایران واکنش نشان داد.

منوچین در همین مورد به خبرنگاران گفت: ما تماس های مستقیمی با مکرون رئیس جمهوری و بورنو لومر وزیر مالی فرانسه داشته ایم و آنها کاملاً درک می کنند که برای انجام این کار به ایالات متحده احتیاج دارند و این چیزی نیست که ما در زمان حاضر در نظر داشته باشیم.

رییس جمهوری آمریکا اردیبهشت سال گذشته با خروج رسمی از برجام، با هدف فروپاشی اقتصاد ایران، در چارچوب رویکرد «فشار حداکثری»، تحریم های شدیدی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد و همچنین وعده به صفر رساندن صادرات نفت ایران را داد.

با گذشت بیش از یکسال از این تحریم ها و ناکامی واشنگتن در دستیابی به اهداف ضد ایرانی، رییس جمهوری آمریکا بارها مدعی ابراز تمایل مقامات ایرانی برای دیدار با او شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه گذشته در تماس تلفنی "امانوئل مکرون" رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه آمریکا با خروج از برجام به عنوان یک توافق چندجانبه بین المللی، از انجام تعهدات خود طفره رفته است، تاکید کرد: از دیدگاه دولت، مجلس و مردم ایران در شرایطی که تحریم ها باقی باشد، مذاکره با آمریکا معنا و مفهومی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
جرجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
2
کاهش تحریم ارائه معافیت .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین