کد خبر: ۶۱۰۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

روایت‌های ضد ونقیض از احتمال مرگ "بن علی"

زین العابدین بن علی رییس جمهوری مخلوع تونس که در عربستان سعودی به سر می‌برد، چندی پیش حال جسمی اش وخیم و به بیمارستانی در این کشور منتقل شد، اخبار ضد و نقیض رسانه‌ها حکایت از مرگ و بحرانی بودن اوضاع وی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

و انقلاب‌های مردمی در کشور‌های عربی که با عنوان "بهار عربی" شناخته می‌شود از ۲۰۱۱سال در تونس آغاز شد، ابتدا گریبان رژیم بن علی در تونس را گرفت، رژیم وی در همان سال سرنگون شد و خود نیز به عربستان گریخت.

دادگاه تونس در همان سال بن علی را به صورت غیابی محاکمه و به اتهامات متعددی از جمله فساد مالی و شکنجه انقلابیون به ۳۵ سال حبس محکوم کرد.

روایت‌های ضد ونقیض از احتمال مرگ

تونس به طور رسمی از عربستان خواست تا بن علی را تحویل دهد، اما ریاض از این اقدام امتناع کرد.

بر اساس گزارش روزنامه القدس العربی چاپ لندن، خانواده بن علی و به طور ویژه دختر وی به طور ضمنی خبر مرگ وی را اعلام کردند، در عین حال به طور صریح از آن سخن نگفته اند.

القدس العربی نیز با وکیل بن علی تماسی برقرار کرد تا از صحت و سقم این خبر جویا شود، اما وی از تایید یا تکذیب این خبر سرباز زد.

"منیر بن صالحه" وکیل بن علی در صفحه فیسبوک خود نوشت: بن علی، مردم تونس قدردان تو خواهند بود، پایان یک مرد بزرگ. اما پس از گذشت لحظاتی، عبارت پایانی جمله خود را حذف کرد.

نسرین دختر وی نیز در حساب شخصی خود به نقل از پدرش نوشت: حتی استخوان هایم را به وطن ناسپاس تحویل نمی‌دهم.

چندی پیش خانواده بن علی از مردم خواسته بودند برای وی دعا کنند، زیرا حالش رو به وخامت گذاشته است.

روزنامه "الاخباریه" تونس هم روز گذشته (شنبه) به نقل از خانواده بن علی خبر مرگ وی را تکذیب کرد.

بن علی ۸۳ ساله به اتهام قتل عمد، قاچاق مواد مخدر، توطئه علیه امنیت کشور، اختلاس و اتهامات بسیاری با احکام سنگینی از جمله ۴ فقره حبس ابد و پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار غرامت روبه رو است که به علت حمایت عربستان تاکنون مجازات نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین