کد خبر: ۶۱۰۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۰۲:۲۰

اولمرت: برای گفتگو با اعراب آماده‌ام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته ‌است که از رهبران بیست‌و دو کشور جهان عرب می‌خواهد تا گفتگوهای مستقیم با دولت تل‌آویو را در قالب طرح صلح پیشنهادی پادشاه عربستان آغاز کنند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، ایهود اولمرت روز سه‌شنبه در جریان دیدار با ملک عبدالله پاشاه اردن در بندر عقبه خاطر نشان ساخت: «آنچه ما در اسرائیل درباره این طرح صلح می‌دانیم همان چیزهایی‌است که در خبرها شنیده می‌شود، خواسته ما این است که کشورهای عربی این طرح را به طور رسمی و به‌صورت مستقیم در اختیار ما قرار دهند. آنچه که ما می‌خواهیم گفتگوی دقیق و هدفمند با طرف مقابل درباره محتوای این طرح است». اولمرت افزود:«من برای گفتگو با آنان در هر جایی بخواهند حضور پیدا کنم».

پادشاره اردن نیز در این ملاقات با انتقاد از ادامه فشارهای اقتصادی رژیم صهیونیستی به تشکیلات خودگردان فلسطین گفت:«این اسرائیل است که باید نخستین گام را برای عادی‌سازی روابط با اعراب بردارد و این امر بدون بهبود روابط با دولت فلسطینی امکان‌پذیر نخواهد بود». عبدالله از نخست‌‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست که به پیشنهاد صلح اتحادیه عرب یک پاسخ مشخص و روشن در کوتاه مدت ارائه دهد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی گفتگوهای دو رهبر در اردن را بسیار سازنده،گرم و مهم» توصیف کرد. به گفته دیوید بیکر مشاور ارشد ایهود اولمرت دو طرف در گفتگوهای خود بر سر موضوعاتی چون تقویت موضع محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رفع نیازهای انسانی فوری سرزمین‌های فلسطینی به توافق رسیده‌اند.

گفتنی است برمبنای طرح صلح پیشنهادی پادشاه عربستان که اتحادیه عرب نیز آن را تصویب نموده ‌است کشورهای عربی در قبال عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی به مرزهای پیش از جنگ 6 روزه 1967 و شناسایی موجودیت دولت مستقل فلسطینی اقدام به عادی‌سازی روابط خود با تل‌آویو خواهند نمود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین