کد خبر: ۶۱۰۴۲۴
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
چرا حادثه‌ای به این کم اهمیتی به دادگاه انقلاب ارجاع شده و چه کسی ارجاع داده؟

پاسخ علی مطهری به گزارش روزنامه کیهان درباره "دختر آبی"؛ چرا او خودسوزی کرد؟ اگر بیمار روانی بوده چرا همان ابتدا پرونده مختومه اعلام نشد؟

علی مطهری در مطلبی به گزارش خبری تحلیلی کیهان درباره اظهاراتش واکنش نشان داد و نوشت: تا زمانی که حکومت، وجدان جامعه را قانع نکند فضا برای آنها مهیاست و نمی‌توان گفت هیچ‌کس اظهارنظر نکند و از حقوق ملت دفاع نکند چون آنها بهره می‌برند. اگر او بیمار روانی بوده چرا همان ابتدا پرونده مختومه اعلام نشده و دادگاه برای مداوای او اقدام نکرده است؟ این روش که در این‌گونه حوادث همیشه نظام بی‌تقصیر است و باید دنبال مقصر در طرف مقابل و رسانه‌های خارجی و هرکسی که اظهارنظری کرده است بگردیم، همین وضع فعلی را به وجود می‌آورد.
پاسخ علی مطهری به گزارش روزنامه کیهان درباره
آفتاب‌‌نیوز :

علی مطهری در مطلبی با عنوان «متن سانسور نشده پاسخ به حسین شریعتمداری» نوشت؛

جناب آقای شریعتمداری
مدیر مسئول محترم روزنامه کیهان

با سلام در شماره شنبه 23 شهریور آن روزنامه در مطلبی تحت عنوان «گزارش خبری تحلیلی کیهان» درباره ماجرای خودسوزی مرحومه سحر خدایاری، به توییت اینجانب در خصوص این موضوع اشاره و قضاوت نادرستی شده بود.

محتوای اصلی و جان کلام اینجانب در آن توییت این بود که چرا موضوع به این کم اهمیتی که با چند کلمه نصیحت متهم خاتمه می یافت به دادگاه انقلاب که جای رسیدگی به اقدامات مسلحانه و مواد مخدر و مانند آن است ارجاع شده است تا چنین حادثه ای رخ دهد. ولی متأسفانه مسئولان مربوط به جای پاسخ به این سؤال، موضوع را بردند روی این مطلب که اساساً حکمی درباره او صادر نشده است، پس ما مسئولیتی نداریم. چند روز بعد از بستری شدن سحر در بیمارستان گفتند فردی در دادگاه انقلاب به او گفته حکم تو شش ماه حبس است و او خودسوزی کرده. بعد از فوت سحر گفتند خیر، او گفته حکم تو در صورت اثبات، شش ماه حبس است. در توییت من هم آمده بود که او بعد از شنیدن این خبر خودسوزی کرده، اشاره‌ای به این که حکم دادگاه صادر شده بوده یا نه، نشده بود. بعداً سخنگوی قوه قضائیه گفت حتی همین هم نبوده است.

تصدیق می کنید که با این وضع اطلاع رسانی، زمینه برای استفاده رسانه های مخالف فراهم می شود. تا زمانی که حکومت، وجدان جامعه را قانع نکند فضا برای آنها مهیاست و نمی توان گفت هیچ کس اظهارنظر نکند و از حقوق ملت دفاع نکند چون آنها بهره می برند.

اگر قوه قضاییه در همان ساعات اول فوت سحر گزارش منصفانه‌ای می‌داد، زمینه بهره برداری دشمن از بین می‌رفت. اکنون نیز دیر نشده است، لازم است قوه قضائیه که خوشبختانه اصلاحات خوبی در آن آغاز شده است به این سؤالات پاسخ دهد:

1. چرا حادثه‌ای به این کم اهمیتی به دادگاه انقلاب ارجاع شده و چه کسی ارجاع داده است؟

2. اگر نه حکمی برای سحر صادر شده بوده و نه کسی به او خبر شش ماه حبس را داده است پس چرا او اقدام به خودسوزی کرده است؟

3. اگر صرفاً بیماری روانی علت این خودسوزی بوده چرا آمده مقابل دادگاه انقلاب این کار را انجام داده و مثلاً در همان قم این کار را نکرده است؟

4. اگر او بیمار روانی بوده چرا همان ابتدا پرونده مختومه اعلام نشده و دادگاه برای مداوای او اقدام نکرده است؟

5. آیا با رضایت پدر متوفی سایر افراد و نهادهای جامعه مسئولیتی برای پیگیری موضوع ندارند؟ ممکن است پدری بخواهد دخترش را زنده به گور کند، آیا دیگران باید سکوت کنند و بگویند اختیارش را دارد؟ پدر که مالک دختر نیست و دختر هم کنیز و مال او حساب نمی شود.

اگر قوه قضاییه همان ابتدا به این سؤالات پاسخ می‌داد و مثلاً می‌گفت ده درصد هم ما مقصر بوده‌ایم زمینه سوء استفاده دشمن به کلی از بین می‌رفت، چون جامعه قانع شده بود. ولی این روش که در این‌گونه حوادث همیشه نظام بی‌تقصیر است و باید دنبال مقصر در طرف مقابل و رسانه‌های خارجی و هرکسی که اظهارنظری کرده است بگردیم، همین وضع فعلی را به وجود می‌آورد که همچنان ابهامات در اذهان عمومی باقی است و از میزان اعتماد مردم به نظام می‌کاهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
3
55
حرف حساب جواب نداره ، البته نه برای روزنامه ی سفسطه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
62
3
مطهری خیلی داری شلوغ میکنی حواست باشه تو فقط کارت خودنشان کردن وسه انتخابات بعدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
به هر دلیلی که این حرفها را زده ، حرف درستی است. متاسفانه در تمامی این وقایع آدم های کوته بینی وجود دارند که نظام باید بخاطر آنها تاوان بدهد. کاش بفهمیم که نظام مبرا از آدم های موجود در ان است. داستان مرتضوی را که فراموش نکردیم. می شود به اسم سرباز نظام رفتاری کرد که برای نظام گران تمام شود بی انکه تاوان بدهی اما اگر ظاهرت به سربازان نظام نخورد هر اقدامی علیه امنیت ملی تلقی می شود. تف به آنانی که عوام فریبی و ظاهرسازی را بعنوان نشانه های سربازی نظام تعریف کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
26
این موضوع نیاز به دادگاه و شلوغ کاری نداشت و فقط نیاز به یک امر به معروف و نهی از منکر شفاهی دم در اشتادیوم داشت و بس . بخدا سوگند که این همان افراط درکار و بنام دین است .
امام صادق ع : الاسلام لا افراط و لاتفریط ، بالامربین الامرین.
اسلام نه کوتاهی و نه زیاده روی است بلکه امری بین این دو است.
متاسفانه امروزه در امور و در اخبار همش افراط و تفریط مشاهده می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
6
3
این همه عکس های جذاب جگر سوز چرا عکس قبلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
29
احسن به شجاعت ات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
13
1
آقای مطهری مگه مجبوری اظهار نظر کنی که مرتب توجیه کنی قوه قضائیه اگر بخواهد به سوالات شما پاسخ دهد باید همه کارهای خودئ را از جمله مبارزه بی امان با فساد اقتصادی را رها کند و به شما جواب دهد انشاءالله مبارزه با فساد اداری هم بزودی گشایش خواهد یافت
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
10
0
با سلام
جناب مطهري در اين جوابيه خود اشاره ميكنه كه اگر قوه قضاييه از همون ساعات اوليه فوت سحر اصلاعيه منصفانه ايي ميداد دشمنان نميتونستند سوء استفاده كنند!
منجمله خودش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
1
14
داستان مرتضوی را که فراموش نکردیم.
صمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
6
1
خدا انقلاب ،اسلام ومردم را از شر اقا زاده های که فکر میکنند از دماع فیل افتاده اند. ودر هر مورد و هر موضوع باید اظهار نظر کنند نجات دهد
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
1
1
تمام کسانی که به اشکال مختلف چه کلامی وچه رفتاری از ورود خواهران گرامی به ورزشگاهها ممانعت کرده اند شرعا وعرفا در مقابل مرگ جانگداز این خواهر مظلوم عاشق فوتبال مسئول شرعی هستند وباید روزی در محضر خدای متعال جوابگو باشند هرچند که این جوابگویی چیزی از جرم وجزای الهی آنان کم نمی کند.بسادگی می توان برای خواهران یک بخش مجزا در ورزشگاهها در نظر گرفت که حدود شرعی هم رعایت شود.ورود خواهران به ورزشگاهها موجب می شود که خیلی از آقایان مراعات کنند و ادب را رعایت کنند.عدم ورود خواهران به ورزشگاهها هیچگونه توجیه شرعی ندارد وفقط دیدگاه شخصی برخی افراد بسیار متعصب است که بهانه رعایت حدودخلق مردم را تنگ کرده اندو باعث شده اند موج مهاجرت به خارج براه بیفتد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین