کد خبر: ۶۱۰۹۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

مرکل درباره آرامکو: ترجیح ما دیپلماسی است

صدراعظم آلمان با اشاره به حملات هوایی به تاسیسات نفتی عربستان گفت که کشورش همواره به دنبال یافتن راه حل دیپلماتیک برای رفع تنش ها است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سه شنبه شب شبکه دویچه وله آلمان ، انگلا مرکل صدر اعظم آلمان در دیدار با عبدالله دوم پادشاه اردن گفت که «آلمان همیشه خواهان تنش‌زدایی است و عمیقا باور دارد که راه‌حل‌های درازمدت از مسیر سیاسی می‌گذرند.»

صدراعظم آلمان با اشاره به تحولات چند روز گذشته در منطقه خلیج فارس گفت: «ترجیح ما دیپلماسی است و می‌کوشیم چنین فرایندی را پیش ببریم.»

پس از حملات پهپادی به پالایشگاه‌های خریص و بقیق عربستان، تنش در خلیج فارس بالا گرفته است. در حالی که نیروهای یمنی مسئولیت این حملات را برعهده گرفته‌اند اما رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه آمریکا انگشت اتهام را به سوی ایران گرفته‌اند.

مرکل خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران را مانعی خواند که طرف های حاضر در برجام باید بر آن فائق بیایند.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز شنبه ۲۳ شهریور ماه در عملیاتی با عنوان "توازن بازدارندگی دوم " پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" وابسته به شرکت نفتی "آرامکو" عربستان را هدف ۱۰ پهپاد خود قرار داد. دو پالایشگاه بقیق و خریص به ترتیب در ۷۰ و ۲۷۰ کیلومتری ظهران در شرق عربستان و درجنوب خلیج فارس واقع هستند.

در پی این حملات، حدود ۵۰ درصد از صادرات نفت خام عربستان به بازارهای جهانی متوقف شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
0
پیره زن مردنی آبرو برای آلمانها باقی نگذاشتی .روح هیتلر در قبر می لرزد ازاین همه ضعف شما .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین