کد خبر: ۶۱۱۵۰۸
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷

واکنش ونزوئلا به تحریم بانک مرکزی ایران

واکنش ونزوئلا به تحریم بانک مرکزی ایراندولت ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای به تحریم جدید آمریکا علیه بانک مرکزی ایران واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از تله ریپورتر، وزارت خارجه ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن اعمال تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران اعلام کرد:‌ این اقدامات آمریکا نقض تمامیت ارضی و استقلال ایران و مغایر با اقدامات صلح طلبانه است.

در بیانیه وزارت خارجه ونزوئلا، تحریم های اخیر آمریکا علیه بانک مرکزی ایران به معنای نقض آشکار قوانین بین المللی و به مثابه تروریسم اقتصادی عنوان شده است.

وزارت خارجه ونزوئلا در این بیانیه ضمن اعلام حمایت از صلح و ثبات در خاورمیانه و همبستگی با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم های آمریکا، تاکید کرده است که به مقابله با یک جانبه گرایی و استفاده از اهرم زور و فشار ادامه خواهد داد.

بیانیه وزارت خارجه ونزوئلا پس از آن منتشر شده که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شب گذشته از تحریم بانک مرکزی ایران خبر داد.

ترامپ در جریان دیدار با نخست وزیر استرالیا در کاخ سفید و در جمع خبرنگاران، ضمن اعلام تحریم بانک مرکزی ایران، همچنین مدعی شد که این تحریم‌ها در بالاترین سطح و بسیار بزرگ خواهد بود.

با این حال ترامپ جزئیات بیشتری در ارتباط با تحریم بانک مرکزی ایران ارائه نداد، اگرچه «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شده است که بانک مرکزی آخرین منبع تامین مالی برای ایران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین