کد خبر: ۶۱۱۵۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴

عادل الجبیر: حمله به آرامکو با سلاح ایرانی انجام شده است!/بعد از تحقیقات درباره گامهای آتی تصمیم خواهیم گرفت

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان به تکرار ادعاهای مقامات سعودی علیه ایران درباره حمله به آرامکو پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از النشره، عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان مدعی شد: حمله به آرامکو با سلاح ایرانی انجام شده است و از این رو ما مسئولیتش را متوجه ایران می دانیم.

وی ادعا کرد: این حمله امنیت انرژی جهانی را هدف قرار داده است. حمله از یمن انجام نشده است بلکه از شمال انجام شده است و ما در راستای مشخص کردن مکان حمله حرکت می کنیم. عربستان بیش از ۲۶۰ موشک بالستیک و ۱۵۰ پهپاد که همگی آنها ساخت ایران بوده اند را هدف قرار داده است.

الجبیر مدعی شد: دنیا باید مانع از سیاست های بی ثبات کننده ایران شود. ما موشک، پهپاد و حتی تیری به سمت ایران شلیک نکرده ایم. ایران از شرایط کنونی برای رفتارهای خصمانه خود استفاده می کند. ما بارها هشدار داده ایم که عدم برخورد با ایران آنرا تشویق به افزایش اقدامات خصمانه اش می کند. ما با متحدان و دوستان درباره گامهای آتی پس از پایان روند تحقیقات مشورت می کنیم.

وی ادعا کرد: ادله و شواهد حمایت ایران از تروریسم با وجود تکذیب آن ادامه دارد و مواضع آن غیرواقعی و غیر صادقانه است. ما با آمریکا برای تضمین آزادی کشتیرانی در خلیج فارس همکاری می کنیم. کل دنیا از مانع تراشی ایران در مسیر امداد رسانی انرژی از خلیج فارس تاثیر می پذیرد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین