کد خبر: ۶۱۲۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۶

آتش‌سوزی گسترده در روستای یوسف‌آباد قوچان

فرماندار شهرستان قوچان گفت: آتش مهار شده اما با توجه به اینکه احتمال آتش‌سوزی مجدد وجود دارد، دستگاه‌های امداد رسانی در حال فعالیت هستند و عملیات به صورت کامل اتمام نیافته است در این عملیات یک آتش‌نشان دچار سانحه شد که مشکل خاصی ندارد و تحت درمان است.
آفتاب‌‌نیوز :

هادی رجائی‌نیا فرماندار شهرستان قوچان عنوان کرد: در ساعت 16:48 دقیقه عصر روز گذشته اولین گزارش مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در روستای یوسف‌آباد به آتش‌نشانی قوچان اعلام شد و اولین خودرو برای انجام عملیات اطفای حریق به این روستا اعزام و در ساعت 17:01 دقیقه به روستا رسید و عملیات اطفای حریق آغاز شد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه آتش‌سوزی در کاه‌های انبار شده در روی سقف منازل مردم بود و باد و طوفان خیلی شدیدی داشتیم و آتش در حال گسترش بود به سرعت اعلام شد که اطفای حریق از توان یک خودرو آتش‌نشانی خارج است و این موضوع به مدیریت بحران شهرستان هم اعلام شد و دستگاه‌های شورای مدیریت بحران به حالت آماده باش در آمدند.

آتش‌سوزی گسترده در روستای یوسف‌آباد قوچان

رجائی‌نیا با بیان این نکته که به دلیل گستردگی حادثه برق و گاز منطقه قطع شد تا از حوادث احتمالی بعدی پیش‌گیری شود، بیان کرد: تعداد پنج خودروی آتش‌نشانی از شهر قوچان و دو خودرو از آتش‌نشانی دهیاری‌های روستاهای مزرج و دوغایی شهرستان قوچان به محل حادثه اعزام شدند همچنین تقاضای اعزام دو خودرو آتش‌نشانی از شهرداری شهرستان فاروج شد که به عملیات اطفای حریق پیوست و چهار تانکر برای پشتیبانی و تامین آب از ادارات آب و فاضلاب روستایی و امور عشایری و شهرداری قوچان و یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

وی در ادامه گفت: مجموعه‌هایی که آتش‌سوزی بر روی پشت بام آن‌ها انجام گرفت عمدتا محل نگهداری دام بود که با تخلیه به موقع دام‌ها خوشبختانه هیچ خسارتی به دام‌ها وارد نشد وتنها کاه‌های ذخیره شده به عنوان خوراک دام خسارت دیده است.

یکی از آتش‌نشانان دچار سانحه شده بود

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان قوچان افزود: متاسفانه یکی از آتش‌نشانان دچار سانحه شده بودکه به بیمارستان اعزام شده و مشکل خاصی ندارد و تحت درمان است.

وی علت وقوع حادثه آتش‌سوزی روستای یوسف‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان قوچان را سهل‌انگاری یکی از اهالی ذکر کرد و افزود: این فرد در کنار انبار کاه به عملیات جوشکاری مشغول بوده است که باعث شد آتش جوشکاری به انبار کاه سرایت کند و به سرعت به انبارهای مجاور گسترش پیدا کند.

رجائی‌نیا با بیان این نکته که آتش‌سوزی در هشت انبار واقع در پشت‌بام منازل به وقوع پیوسته بوده از مهار آتش در این واحدها خبرداد و اظهار کرد: آتش مهار شده اما با توجه به اینکه احتمال آتش‌سوزی مجدد وجود دارد کاه‌هایی که در حال آتش گرفتن بوده از بالای پشت بام‌ها خارج شده و به داخل کوچه ریخته شده و با کمک خودروهای راهداری و دهیاری در حال خاکریزی هستیم تا در ساعات آتی دچار حریق مجدد نشود.

وی افزود: تنها خسارت وارد آمده به کاه‌ها و سقف تعدادی از واحدهای دامداری بوده اما برآورد دقیق خسارت به دلیل پایان نیافتن عملیات انجام نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین