کد خبر: ۶۱۲۱۰۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸

جانسون در پیروی از ترامپ: توافق هسته‌ای توافق بدی بود/تنها ترامپ می‌تواند توافقی خوب انجام دهد!

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه بدعهدی کشورهای اروپایی در اجرای مسئولیت‌های برجامی‌شان، به پیروی از رئیس‌جمهور آمریکا توافق هسته‌ را توافقی بد تلقی کرد.
جانسون در پیروی از ترامپ: توافق هسته‌ای توافق بدی بود/تنها ترامپ می‌تواند توافقی خوب انجام دهد!
آفتاب‌‌نیوز :

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگو با شبکه ان.بی.سی درباره برجام با بیان این که واقعیت همان چیز صحیحی است که رئیس‌جمهور ترامپ گفته است، این[توافق] یک توافق بد بود و نقص‌های زیادی داشت، مدعی شد که ایران رفتار مشکل‌سازی داشته و دارد.

به گزارش گاردین،  جانسون افزود: اگر [این توافق] توافق بدی بوده است و من می‌خواهم این را بپذیرم که نقص‌های زیادی داشته است، پس بیایید یک توافق بهتر داشته باشیم.

اظهارات بوریس جانسون در حالی درباره توافق هسته‌ای ایران مطرح می‌شود که انگلیس پیش از این اعلام کرده بود از این توافق حمایت خواهد کرد و این به گونه‌ای یک وجه تمایز در سیاست‌های آمریکا و انگلیس در برابر ایران بود.

وی با تحسین رئیس جمهور آمریکا گفت: من فکر می‌کنم که تنها یک نفر است که می‌تواند توافقی بهتر انجام بدهد، کسی که داشتن شریکی سرسخت مانند ایران را درک کند و آن رئیس‌جمهور آمریکا است.

جانسون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را یک «مذاکره‌کننده بسیار بسیار باهوش» توصیف کرده که می‌تواند یک «توافق ترامپ» را شکل بدهد.

وی در پاسخ به چشم‌انداز پاسخ نظامی آمریکا به حملات[آرامکو] گفت: فکر نمی‌کنم این چیزی باشد که لزوما به وضعیت کمکی بکند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته با اشاره به بدعهدی اروپایی‌ها در اجرای تعهداتشان گفت: ناتوانی سه کشور اروپایی در اجرای تعهداتشان بدون اجازه آمریکا از ماه مه سال ۲۰۱۸ (زمان خروج آمریکا از برجام) آشکار شده است.

راه حل این کمبود، اراده جامع برای ایجاد مسیر مستقل،‌ عدم تکرار طوطی‌وار ادعاهای پوچ آمریکا و عدم ناسازگاری با برنامه جامع اقدام مشترک است. هیچ گونه توافق جدیدی پیش از پایبندی به توافق کنونی (برجام) وجود نخواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین