کد خبر: ۶۱۲۲۳۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
معمای ۲۵۰۰ موبایل پستی در گمرک

ترخیص گوشی‌های پستی در گمرک به کجا رسید؟

حدود دو ماه است که واردکنندگان برای ترخیص بسته‌ها و موبایل‌های پستی خود از گمرک امام خمینی (ره) با مشکل رو به رو شده‌اند؛ به گفته مدیرکل این گمرک، از روز گذشته یک هزار گوشی از این گمرک ترخیص شده و تا دو روز آینده مابقی بسته‌ها ترخیص می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

حدود دو ماه است که واردکنندگان برای ترخیص بسته‌ها و موبایل‌های پستی خود از گمرک امام خمینی (ره) با مشکل رو به رو شده‌اند و گمرک اجازه ترخیص این اقلام را نداشت. اتفاقی که به گفته یکی از واردکنندگان، حساسیت گمرک نسبت به فرستنده بسته‌ها موجب آن شده بود.

این واردکننده درباره جزئیات ماجرا توضیح داد: از دو ماه گذشته به بسته‌هایی که پیشتر به سادگی از گمرک ترخیص می‌کردیم، اجازه خروج داده نشد. مشکل این بود که می‌گفتند چرا فرستنده تمام این بسته‌ها یکسان است.

ترخیص گوشی‌های پستی در گمرک به کجا رسید؟

او درباه علت یکسان بودن فرستنده می‌گوید: در چین شرکتی فعالیت می‌کند که ارائه‌دهنده خدمات لجستیک پستی است؛ بنابراین ۹۰ درصد بسته‌های ارسالی از چین ابتدا به این شرکت رفته و از آنجا ارسال می‌شوند. بنابراین نام شرکت مذکور به عنوان فرستنده ثبت می‌شود، در حالیکه فرستنده واقعی سایت‌های مختلفی هستند که با آن شرکت کار می‌کنند.

پس از در جریان گذاشتن این موضوع با «مهرداد جمال ارونقی» معاون فنی گمرک ایران و روشن شدن ابعاد ماجرا، سه‌شنبه هفته گذشته دستور ترخیص موبایل‌های پستی در گمرک‌مانده صادر شد.

اما باز هم اخباری به گوش رسید مبنی بر اینکه ترخیص اقلام رسوب کرده در گمرک امام خمینی (ره) با تاخیر مواجه شده است؛ در این زمینه «غلامرضا فاتحی»، مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: چون ورود گوشی از طریق پست زیاد شده بود، گمرک به ما دستور داد برای حدود ۴۵ روز تا دو ماه از ترخیص بسته‌ها جلوگیری کنیم. این مساله منجر به تجمع حدود ۲۵۰۰ گوشی در گمرک شده بود.

وی با اشاره به دستور هفته گذشته گمرک برای آغاز ترخیص‌ها، افزود: این‌ها بسته پستی هستند و باید شماره سریال تک تک آن‌ها را به سازمان تنظیم مقررات ارسال می‌کردیم تا تائیده آن را بگیریم. پیشتر در هر روز برای ۱۰ تا ۱۵ مورد تائیده می‌گرفتیم اما به دلیل حجم بالای این بسته‌ها و زمان‌بر بودن فرایند چک کردن تائیده، سازمان نمی‌توانست تمام موارد را در یک روز تائید کند.

به گفته فاتحی تا امروز تمام شماره سریال بسته‌ها به سازمان تنظیم مقررات ارسال شده و منتظر دریافت تائیده تمام موارد از این سازمان هستند.

وی همچنین اعلام کرد که تا کنون تائیده هزار موبایل دریافت و ترخیص آن‌ها از روز گذشته آغاز شده است.

مدیرکل گمرک فرودگاه امام در این زمینه توضیح داد: گیرنده بخشی از این بسته‌ها مربوط به تهران و برخی برای شهرستان‌ها بود. از روز گذشته این هزار مورد را تحویل پست داده‌ایم تا به دست گیرنده‌ها برساند. اکنون منتظر تائیدیه یک هزار و ۵۰۰ مورد باقی‌مانده هستیم و امیدواریم تا فردا یا نهایتا پس فردا ترخیص کلیه بسته‌ها انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین