کد خبر: ۶۱۲۵۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
در دیدار با نخبگان سیاست خارجی آمریکا مطرح شد

روحانی: پیشنهاد ایران؛ تایید فوری برجام و لغو کلیه تحریم‌ها توسط کنگره آمریکا و طرح فوری تصویب پروتکل الحاقی در مجلس ایران است

رئیس جمهور ایران اظهار کرد: ایران آمادگی دارد در مقابل تصویب برجام و رفع دایمی تمام تحریم‌ها توسط کنگره امریکا، طرح تصویب فوری پروتکل الحاقی در مجلس ایران به عنوان قانونی دائمی را پیگیری نماید.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه به وقت نیویورک و در دیدار با نخبگان و صاحبنظران سیاست خارجی آمریکا با بیان اینکه تحریم‌های غیرانسانی آمریکا به اهداف خود نخواهد رسید، گفت که در این زمینه انسجام کاملی در داخل ایران وجود دارد.

وی افزود: بر خلاف انتظار واشنگتن، فشارهای امریکا سبب شده تمامی احزاب و گروهها در ایران آمریکا را تنها مقصر مشکلات کنونی در زمینه‌های مختلف بدانند.

روحانی: پیشنهاد ایران؛ تایید فوری برجام و لغو کلیه تحریم‌ها و طرح فوری تصویب پروتکل الحاقی در مجلس ایران

رئیس جمهوری با اشاره به این که برجام بهترین توافقی بود که امکان رسیدن به آن وجود داشت، اضافه کرد: گزارشات متعدد آژانس در تایید پایبندی جمهوری اسلامی به تعهدات خود، علی رغم خروج امریکا از برجام نشان می‌دهد که ایران به دنبال انحراف از قوانین هسته‌ای نیست. ایران آمادگی دارد در مقابل تصویب برجام و رفع دایمی تمام تحریم‌ها توسط کنگره امریکا، طرح تصویب فوری پروتکل الحاقی در مجلس ایران به عنوان قانونی دائمی را پیگیری نماید.

روحانی همچنین با اشاره به وضعیت نابسامان کنونی در منطقه اظهار کرد: مردم یمن تحت بمباران شدیدی قرار دارند که توسط امریکا و برخی کشورهای اروپایی فراهم می‌شود. کشورهایی که در حادثه اخیر آرامکو قضاوت کردند و به ایران اتهام زدند، در جنگ یمن بی‌طرف نیستند و حق قضاوت ندارند. این سیاست‌ها نیاز به بازنگری دارند و ادامه این روند می‌تواند موجب یک فاجعه شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: دو نکته درباره ایران را باید دانست. اول اینکه ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و نخواهد بود. و دوم این که همان گونه که در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل طرح ائتلاف صلح هرمز یا امید تشریح نمودم، جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح و ثبات در کل منطقه بوده و خواهد بود و از پیوستن سایر کشورها به این ائتلاف استقبال می‌کند.

در بخش پرسش و پاسخ، رئیس جمهوری با اشاره به خطرناک بودن روند فعلی در منطقه، پرهیز از درگیری را وظیفه همه کشورها دانست و در پاسخ به اتهامات مقامات امریکا علیه ایران در حادثه اخیر حمله به تاسیسات نفتی عربستان،اظهار کرد: کسانی که عکس یک حادثه جزیی در ایران را منتشر می‌کنند، چرا به جای اتهام زدن، دلیل و مدرک خود و عکس‌های ماهواره‌ای دقیق درباره منشا شلیک این موشک‌ها را ارائه نمی‌دهند؟

روحانی در بخش دیگری از صحبت هایش موضوع زندانیان را یک مساله انسانی دانست که گفتگو در باره وضعیت آنان در دو طرف مثبت خواهد بود.

رئیس جمهوری همچنین گفت: اگر چه ایران با صهیونیسم هیچگونه موافقتی ندارد، اما با یهودی‌ها رابطه خوبی دارد. آنها در ایران آزادانه زندگی می‌کنند. یهودیت به عنوان دین الهی مورد احترام هست و در قرآن کریم از پیامبران یهود و همچنین حضرت عیسی و حضرت مریم به نیکی یاد شده است. ما به دنبال جنگ و کشتار دیگران نیستیم. اما این رژیم اسراییل است که مکررا حاکمیت همسایگانش را نقض کرده و به گفته نخست وزیر این رژیم، بیش از دویست بار به سوریه تجاوز نموده است. این اقدامات و تجاوزات بسیار خطرناک است و طبق منشور ملل متحد مردم منطقه حق دفاع مشروع از خود را دارند.

روحانی در پایان سخنانش تاکید کرد که سیاست فشار در خصوص ایران جواب نمی‌دهد و این امریکاست که با خروج یکجانبه از برجام مذاکره را ترک کرده و خود او نیز باید فضا را برای مذاکره فراهم کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
ضررنکنی !!!!!!!!!این همه چیز از طرف مقابل در عوض هیچی.
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
0
1
برای این پیشنهاد مذاکره هم نمی کنیم شما هم پیشنهاد بدهید ولی مذاکره نمی کنیم.
شما اونور آب ما اینو! جالبه نه؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین