کد خبر: ۶۱۲۷۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
تلاش برای کاهش تنش در حاورمیانه و منطقه خلیج فارس

سوئیس برای میزبانی مذاکره ایران و امریکا اعلام آمادگی کرد

 سخنگوی وزارت خارجه سوئیس روز پنجشنبه اعلام کرد، در صورت توافق آمریکا و ایران، برن آماده میزبانی مذاکره دو کشور خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :

"پییر الین التشینگر" خاطر نشان کرد: پیشنهاد سوئیس در مورد مذاکره ادامه‌دار است. ما هر درخواستی را از سوی آمریکا و ایران بررسی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: سوئیس در تماس مداوم با آمریکا، ایران و دیگر کشورها در خاورمیانه و فراتر از این منطقه، برای رایزنی درمورد راه‌های قابل قبول رسیدن به هدف کاهش تنش ها است.

سوئیس برای میزبانی مذاکره ایران و امریکا اعلام آمادگی کرد

این مقام وزارت خارجه سوئیس همچنین اعلام کرد که موضع کشورش درباره پیشنهاد ایران در مجمع عمومی سازمان ملل برای تقویت امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز از طریق تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای هنوز نهایی نشده و دولت سوئیس انتظار دارد جزئیات بیشتری را در مورد این ابتکارعمل دریافت کند.

در همین حال حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در نشست خبری پایان سفرش به مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید به اینکه تنها راه فراروی خلیج فارس، گفت وگوی سازنده بین کشورهای منطقه است، گفت: برجام و مسائل منطقه‌ای و لزوم پایان دادن به جنگ خونین بی‌ثمر یمن مهمترین موارد مطرح شده در دیدارهایم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
0
1
تعطیلات و کامنت های پشت درب مانده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
0
1
کامنت میگزاریم جواب نمی دین .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین