کد خبر: ۶۱۲۸۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اشتغال زایی از برکات اجرای طرح توسعه نیشکر در خوزستان است/ آیت الله هاشمی بنیانگذار طرح بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایجاد اشتغال در استان خوزستان یکی از نیازهای اساسی کشور است که به واسطه اجرای طرح توسعه نیشکر در این استان ایجاد شده است.
اشتغال زایی از برکات اجرای طرح توسعه نیشکر در خوزستان است/ آیت الله هاشمی بنیانگذار طرح بود
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری صبح امروز جمعه ۵ مهر ۹۸ در حاشیه بازدید از کارخانه خمیرمایه و الکل رازی اظهار کرد: شکر یکی از کالاهای استراتژیک و مورد توجه در جهان است و گام‌های شرکت توسعه نیشکر در تامین شکر کشور در جهت خودکفایی قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه به رغم واردات شکر همیشه کشور در تامین این ماده غذایی دچار مشکل بود، افزود: از زمانی که شرکت توسعه نیشکر در استان خوزستان آغاز به کار کرد برکات زیادی به همراه داشت و از معضلات تولید شکر کاسته وابستگی به واردات کمتر شده است.

حجت‌الاسلام ناطق نوری تصریح کرد: تنوع محصولات تولید شده در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزایش یافته است؛ همچنین در شرکت توسعه نیشکر از ضایعات گیاه نیشکر نیز استفاده بهینه صورت می‌گیرد و محصولات جانبی فراوانی از جمله الکل، خمیرمایه، شکر دارویی، خوراک دام و ... از این گیاه تولید می شود و به مصارف مختلف می رسد که این امر جای تقدیر دارد.

وی با ذکر یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان بنیانگذار طرح توسعه نیشکر در استان خوزستان، تاکید کرد: با همت، همکاری و دید وسیع ایشان و همکاران‌شان این طرح اجرایی شد و امروزه شاهد برکات و ثمرات این طرح برای مصارف داخلی در ابعاد مختلف و در حوزه صادرات و ارز آوری برای کشور هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اشتغال زایی را از دیگر نکات مثبت طرح توسعه نیشکر دانست و گفت: ایجاد اشتغال در استان خوزستان یکی از نیازهای اساسی کشور بود که به واسطه اجرای این طرح در این استان اتفاق افتاد و باید از دست اندرکاران این طرح و استاندار خوزستان به عنوان حامی این طرح در استان تشکر و سپاسگزاری کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Oman
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
0
0
اجرای این طرح به پیش از انقلاب بر می گردد که برنامه ریزی شده بود دشت خوزستان از دیمچه تا اهواز به کشت نیشکر و صنایع جانبی نظیر تولید خمیر و کاغذ اختصاص یابد و قطب تولید قند و شکر و کاغد جهانی شود. متاسفانه تاکنون حتی کاغذ سازی کارون نیز که تقریبا آماده راه اندازی شده بلا استفاده مانده و با واگذاری به قیمت ناچیز به بخش خصوصی عملا ماشین آلاتش به قیمت آهن ضایعاتی فروخته و صدها هکتار ازاضیش تجزیه شد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین