کد خبر: ۶۱۳۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲

بحرین: خواستار برجام جدید هستیم

وزیر خارجه بحرین در گفت‌وگو با یک نشریه آمریکایی در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به همسو با مقام‌های دولت آل سعود به تکرار مواضع ضد ایرانی پرداخت و خواستار توافق جدید هسته‌ای با ایران شد.
آفتاب‌‌نیوز :

«شیخ خالد بن احمد بن آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در گفت‌وگوی اختصاصی با وبگاه «المانیتور» گفت، اگر برجام دیگری در کار باشد که کارآمد بوده، برای همه قابل قبول باشد و منفعت همه را تامین کند، جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بگیرد، برنامه موشکی ایران را تحت پوشش قرار دهد و به سیاست‌های مخرب ایران در منطقه بپردازد، این چیزی است که ما از یک برجام جدید می‌خواهیم.

این در حالی است که وزیر خارجه بحرین در روزهای گذشته نیز در مصاحبه‌ای گفت، منامه در طرح صلح هرمز که قرار است رئیس‌جمهور ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کند، شرکت نخواهد کرد.

شیخ خالد بن احمد بن خلیفه گفت، صبر یک راهبرد است و فشار حداکثری بر ایران در حال اثرگذاری است.

رئیس دستگاه دیپلماسی بحرین با ستایش از روابط امنیتی کشورش با آمریکا نیز گفت، این روابط همیشه مستحکم بوده، اما هر وقت چالش جدیدی پیش می‌آید، این روابط رشد خواهد کرد و به ابعاد و افق‌های جدیدتر می‌رسد.

بحرین در خیانتی آشکار به آرمان‌ فلسطین باب برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را مفتوح کرده به طوری‌که توییت اخیر وزیر خارجه بحرین علیه حزب الله با استقبال «بنیامین نتانیاهو» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مواجه شد.

وزیر خارجه بحرین چندی قبل در مصاحبه با رسانه‌های صهیونیستی به صراحت گفته بود که منامه به دنبال عادی‌سازی روابط با تل‌آویو است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین