کد خبر: ۶۱۳۰۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
آگهی

پرسش و پاسخ‌هایی درباره سفر با اتوبوس

اگر تا به حال تجربه سفر با اتوبوس را نداشته باشید، ممکن است برای خرید بلیط اتوبوس به تردید بیافتید. یا سوالاتی داشته باشید که بخواهید پیش از تصمیم‌گیری خیالتان بابت آن‌ها آسوده شود.
آفتاب‌‌نیوز :

در کشورهای پهناوری مانند ایران که همه‌ی نقاط آن خط راه‌آهن یا فرودگاه ندارند، بهترین گزینه برای سفر اتوبوس است. اتوبوس‌های جدید راحت هستند و سفر با آن‌ها دلنشین است. علاوه‌ بر آن بسیار هم کم‌هزینه‌اند. اگر تجربه‌ی سفر با اتوبوس داشته باشید می‌دانید که بسیار لذت‌بخش است. اما اگر تا به حال با تجربه سفر با این وسیله نقلیه را نداشته باشید، ممکن است برای خرید بلیط اتوبوس به تردید بیافتید. یا سوالاتی داشته باشید که بخواهید پیش از تصمیم‌گیری خیالتان بابت آن‌ها آسوده شود. به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم به سراغ مهم‌ترین پرسش‌هایی برویم که ممکن است قبل از سفر برای شما به وجود بیایند و توضیحاتی را درباره آن‌ها ارائه کنیم.

تهیه بلیط اتوبوس به چه صورت است؟

پرسش و پاسخ‌هایی درباره سفر با اتوبوس

شما می‌توانید بلیط اتوبوس را به صورت حضوری از مراکزی که این خدمات را ارائه می‌دهند تهیه کنید. این کار دارای محدودیت‌هایی نیز هست. ممکن است آن شرکت از تمامی سفرها و ساعت‌ها پشتیبانی نکند. بنابراین پیشنهاد ما این است که خرید بلیط اتوبوس را از علی بابا و به صورت اینترنتی انجام دهید. پس از آن‌که مبدأ و مقصد خود را انتخاب کردید به لیست متنوعی از اتوبوس‌ها دسترسی پیدا می‌کنید. حال فقط لازم است بلیط اتوبوس دلخواهتان را در ساعتی که مد نظر دارید پیدا کرده و خریداری کنید.

آیا بلیط اتوبوس قابل استرداد است؟

طبق قوانینی که سازمان برای تمامی شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات وضع کرده است بلیط اتوبوس قابل استرداد است. نحوه‌ی استرداد و مبلغی که بهتان برگشت می‌خورد با توجه به زمانی که برای کنسل کردن آن اقدام می‌کنید متفاوت است. با این حال ممکن است هر شرکتی قوانین جزئی متفاوتی داشته باشد. سفر شما به هر دلیلی می‌تواند لغو شود و امری اجتناب ناپذیر است.. بنابراین هنگام خرید بلیط اتوبوس به این مقررات توجه کنید و ازشان بخواهید که شرایط را برایتان توضیح بدهند.

پرسش و پاسخ‌هایی درباره سفر با اتوبوس

وعده‌های غذایی در اتوبوس چگونه است؟

به طور معمول در اتوبوس وعده‌ی غذایی ارائه نمی‌شود. اغلب بسته‌ای شامل تنقلات و آبمیوه به شما می‌دهند. اما همیشه زمان کوتاهی بین نیم ساعت تا چهل دقیقه را نزدیک رستورانی توقف می‌کنند تا مسافرین کمی استراحت کنند. در صورت تمایل می‌توانید در این رستوران‌ها غذای دلخواهتان را میل کنید. جدای از این بهتر است همیشه قبل از سفر مقداری خوراکی و آب مخصوص خودتان به همراه داشته باشید.

چه سرگرمی‌هایی در اتوبوس وجود دارد؟

به دلیل طولانی بودن مسیر امکان بی‌حوصله و کسل شدن زیاد است. اغلب در همه‌ی اتوبوس‌ها یکی از فیلم‌های روز کشور را پخش می‌کنند. اتوبوس‌های وی‌آی‌پی هم در اکثرشان روبه روی هر صندلی یک مانیتور وجود دارد. بنابراین از نظر سرگرمی می‌توانید با خیال راحت اتوبوس را انتخاب کنید. اما با این حال بهتر است سرگرمی‌های شخصی خودتان را هم به همراه داشته باشید. سعی کنید قبل از سفر کتابی را تهیه کنید که بخواهید آن را در مسیر بخوانید یا از دیگر کتاب‌های جدول و مجله‌های موردعلاقه‌تان بهره ببرید.

آیا مسافر اتوبوس بیمه می‌شود؟

امنیت در اتوبوس دو نوع است. یکی امنیت فردی شما که شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات وظیفه‌ی ایجاد و حفظ آن را دارد. دیگری امنیت خود وسیله‌ی نقلیه است. این مورد دوم را باید در هنگام خرید بلیط اتوبوس در نظر داشته باشید. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم خرید بلیط اتوبوس را از علی بابا به عنوان یکی از مراکز معتبر فروش بلیط انجام دهید. با این کار شما می‌توانید انوع اتوبوس‌ها را بررسی کنید و با توجه به قیمت و هزینه‌های هرکدام به وسیله‌ی ایمنی برای سفر برسید. با این حال خاطرتان آسوده باشد که شرکتی که بلیط و خدمات اتوبوس را ارائه می‌دهد وظیفه‌ی بیمه تمام مسافران را برعهده دارد. به این صورت مسئولیت هر اتفاقی که در مسیر رخ بدهد با آن‌هاست و باید خسارت‌هایش را جبران کنند. این خسارات گاهی ناگوار است و برای خود مسافر پرداخت می‌شود و گاهی هم آسیب وارده فقط محدود به بار و چمدان‌ها است.

پرسش و پاسخ‌هایی درباره سفر با اتوبوس

امروزه سفر با اتوبوس مقرون به‌صرفه‌ترین راه است. شما در اتوبوس می‌توانید به استراحت بپردازید و از تماشای زیبایی‌های طبیعت اطراف جاده لذت ببرید. مواردی که در بالا مطرح شدند برخی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین سوالاتی هستند که ممکن است برای شما پیش بیایند. از برنامه‌ریزی پیش از سفر غافل نشوید. این کار تاثیر زیادی در بالا رفتن کیفیت سفر شما دارد. این سوالات را در هنگام خرید بلیط اتوبوس در ذهن داشته باشید و در صورتی که سوال دیگری برایتان پیش آمد حتماً ازشان بخواهید که برایتان توضیح بدهند. اگر هنگام تهیه بلیط در چیزی ابهام داشته باشید ممکن است سفر برایتان تلخ شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین