کد خبر: ۶۱۳۲۰۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

هشدار سردار تنگسیری به ناوهای آمریکایی در خلیج فارس: دست از پا خطا کنید سرنوشت تلخی در انتظارتان خواهد بود

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام آمادگی این نیرو برای دفاع از آب‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران گفت: تعرض به مرزهای آبی ایران اسلامی سرنوشت تلخی برای متجاوزان به دنبال دارد.
هشدار سردار تنگسیری به ناوهای آمریکایی در خلیج فارس: دست از پا خطا کنید سرنوشت تلخی در انتظارتان خواهد بود
آفتاب‌‌نیوز :

سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری روز یکشنبه در گردهمایی رزمندگان، ایثارگران، بسیجیان و یادگاران هشت سال دوران دفاع مقدس شرکت فولاد خوزستان در محل سرسرای طوبی ۲۰۰ دستگاه صنایع فولاد در اهواز اظهار داشت: توقیف نفتکش انگلیسی و دستگیری نیروهای آمریکایی در آب های خلیج فارس تنها گوشه ای از اقتدار نیروهای دریایی سپاه بود که لرزه بر پیکر دشمن انداخت.

وی گفت: ایران دارای دو دریا در شمال و جنوب است که در جنوب ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر و در شمال نیز ۸۰۰ کیلومتر ساحل داریم و همین امر اهمیت مرزهای دریایی ما را نشان می دهد .

به نوشته خبرگزاری ایرنا، وی افزود: هشت سال دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام با دست خالی در خشکی و دریا مقابل دشمنی که از طرف ۸۲ کشور دنیا حمایت می شد نشان از اراده و همت بالای جوانان این مرز و بوم برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی است که با وجود تقدیم هزاران جوان اجازه ندادیم یک وجب از خاک این میهن اسلامی به دست دشمن بیافتد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در این منطقه حساس در دوران دفاع مقدس ناچار بودیم برای تامین مخارج جنگ به سایر کشورها نفت بفروشیم و این همان چیزی بود که دشمن روی آن تمرکز کرده بود و ناوهای آمریکایی بارها و بارها مانع عبور کشتی های نفتی ایران شدند.

وی تصریح کرد : آمریکا در هشت سال دوران دفاع مقدس بیش از ۴۰ میلیارد دلار به رژیم صدام کمک کرد و برخی کشورهای عربی خائن و اروپایی ها نیز کمک های تسلیحاتی و مالی خود را در اختیار صدام قرار دادند.

سرتیپ پاسدار تنگسیری تصریح کرد: خود فروختگان حسابشان مشخص است چرا که در زمان های گذشته نیز از این دست افراد وجود داشته و همچنان برای آسیب رساندن به نظام اسلامی در صحنه حضور دارند اما ایستادگی و مقاومت ملت شریف ایران و به خصوص نیروهای مسلح تمامی این توطئه ها را خنثی کرده است.

سرتیپ پاسدار تنگسیری تاکید کرد: ما در مقابل هیچ قدرتی غیر از خداوند متعال سر خم نمی کنیم و روز به روز بر اقتدار این میهن اسلامی افزوده می‌شود.

وی افزود: نیروی دریای سپاه در یک سال و نیم درگیری با نیروهای آمریکایی هفت شهید را تقدیم انقلاب کرد اما آمریکا بیش از ۲۵ کشته و خسارت های میلیارد دلاری متحمل شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: نیروی دریایی سپاه تنها یک قایق خود را از دست داد اما آمریکا کشتی ها و ناوهای غول پیکری را از دست داد که شاید سال ها جبران این خسارت ها برای آن ها به طول بینجامد.

وی گفت: اکنون آمریکایی ها در هر دو هفته مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیون دلار را هزینه ناوهای مستقر شده خود در خلیج فارس می کنند که این نشان می دهد که تا چه اندازه خلیج فارس برای آن ها اهمیت دارد اما هر زمانی که دست از پا خطا کرده اند با واکنش جدی و سریع نیروی دریایی سپاه مواجه شده‌اند.

وی بیان کرد : دستگیری نیروهای آمریکایی و انگلیسی تنها یک هشدار برای کشورهای بود که قصد تعرض به مرزهای ایران را دارند و موارد دیگر اگر کشوری به خود اجازه دهد بدون اجازه وارد مرزهای آبی ایران شود سرنوشت تلخی در انتظار آنها خواهد بود.

آمریکا در مذاکره مجدد ‌قدرت موشکی را هدف گرفته است

‌هم‌چنین تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از روحانیون رزمنده یزد اظهار داشت: ایران با پیروزی انقلاب از مرحله وابستگی خارج شد و به مرحله دفاع ورود پیدا کرد و این ظرفیت در برابر بزرگترین تهاجمات در تاریخ معاصر سبب شد که ایران به پیروزی برسد.

سعیدی با تاکید بر اینکه هشت سال دفاع مقدس تنها جنگی بود که حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس، روحانیت نقش بسیار مهم و حیاتی ایفا کرد.

وی نوع سوم قدرت در عرصه بین‌الملل و منطقه‌ای را پس از وابستگی و دفاعی، قدرت بازدارندگی دانست و عنوان کرد: این قدرت سبب می‌شود که کشورهای مختلف از این قدرت ترس داشته باشند و جرات تهاجم و تجاوز پیدا نکنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ‌تصریح کرد: امروز ایران از مرحله دوم قدرت هم خارج شده و قدرت بازدارندگی را در بالاترین حد ممکن دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز کشورهایی از جمله یمن و سوریه هم به تبع ایران از مرحله وابستگی به دفاعی تغییر قدرت داده‌اند خاطرنشان کرد: در گذشته و در جنگ یمن و عربستان، آل سعود یکه تاز میدان بود ولی امروز هر ضربه‌ای که بزند از یمن یک ضربه سنگین دریافت می‌کند.

سعیدی با بیان اینکه نوع چهارم قدرت، قدرت ضربه متقابل است که مرحله‌ای تکامل یافته از قدرت بازدارندگی است عنوان کرد: این به معنای آن است که اگر مهاجمان ضربه‌ای زدند کشور بتواند ضربه متقابل بزند که امروز ایران به این مرحله هم به صورت کامل دست پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در ماجرای توقیف کشتی انگلیسی این صحنه را ما به خوبی شاهد بودیم افزود: این اقتدار در حالی است که پیش از انقلاب شاهان پهلوی حتی اختیار کوچک‌ترین تصمیم‌گیری‌ها را نداشتند و حتی سفیر انگلستان به شاه ایران دستور می‌داد که چه شبکه رادیویی گوش کند و چه شبکه‌ای را گوش نکند.

وی ادامه داد: سطح چهارم قدرت مهمترین قدرتی است که جلوی تهاجم دشمنان به یک کشور را می‌گیرد و همین قدرت و نمونه‌هایی که تاکنون دشمنان از ایران دیدند، زمینه‌ای فراهم کرده که دشمن جرات کوچکترین تحرکی علیه ایران را نداشته باشد.

سعیدی گفت: البته سطح پنجم قدرتی هم وجود دارد که آن سطح ضربه اول است ولی نظام به هیچ عنوان وارد این مرحله از قدرت نمی‌شود و هیچ زمانی ما شروع‌کننده حمله و جنگ نیستیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ‌با اشاره به اینکه آمریکا امروز سه چالش اساسی دارد که موجیدتش را با خطر مواجه کرده گفت: چالش اصلی آنها چالش نظامی با روسیه است و چالش بعدی آنها چالش اقتصادی آمریکا با چین است.

وی افزود: سومین چالش آنها هم چالش فکری، اعتقادی و ایدئولوژی است که محور اصلی این چالش با آمریکا ایران اسلامی است و امروز خود آمریکایی‌ها معترف هستند مهم‌ترین خطری که تمدن آمریکا را تهدید می‌کند، همین چالش با محوریت ایران است.

سعیدی تصریح کرد: ترامپ می‌گوید عوامل اقتدار ایران چهار مورد است که اگر این عوامل را از ایران بگیریم دیگر هیچ مشکلی برای آمریکا و دیگر کشورهای مستکبر جهان ندارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ‌انسجام ملی به معنای حرکت یک ملت بر محور یک رهبر دینی را نخستین عامل اقتدار ایران از نظر ترامپ دانست و تصریح کرد: این انسجامی که امروز در ایران وجود دارد را در کمتر کشوری می‌توان دید.

وی افزود: دومین عامل اقتدار ایران از نگاه ترامپ قدرت انرژی به معنای ترکیب نفت و گاز است و به همین دلیل هم وی به دنبال به صفر رساندن صادرات انرژی ایران است.

سعیدی بیان کرد: قدرت منطقه‌ای از ساحل مدیترانه تا تنگه باب المندب سومین عامل اقتدار ایران از نظر رئیس جمهور آمریکاست که از عمق بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ‌چهارمین عامل اقتدار ایران از نظر ترامپ را قدرت دفاعی و موشکی ایران دانست و تصریح کرد: تا قبل از سقوط پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی آنها به قدرت موشکی ایران باور داشتند ولی به عرصه پدافندی ایران آشنایی نداشتند که الان از این عرصه هم ترس بسیار شدیدی دارند.

وی افزود: ترامپ می‌گوید ما ابتدا باید انسجام ملی در ایران را به هم بریزیم و بافت یکپارچه تحت هدایت رهبری را از هم بپاشیم و وقتی این موضوع محقق شد، نظام ایران مجبور به مذاکره می‌شود و سه مورد دیگر را می‌توان در مذاکره حل کرد.

سعیدی خاطرنشان کرد: امروز در نظرسنجی‌ها خیلی از افرادی که به برجام اعتقاد داشتند می‌گویند این استراتژی پاسخ نداده و استراتژی و هدایت رهبری تاثیرگذار و پاسخگو به این زیاده خواهی دشمنان است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ‌عنوان کرد: این که آمریکا و اروپا مدام از مذاکره در ارتباط با قدرت موشکی و منطقه‌ای ایران دم می‌زنند به دلیل همین است که این قدرت‌ها را از ایران بگیرند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از وادادگان در ایران مدام سعی بر ایجاد ترس در بین افراد مختلف در ارتباط با احتمال وقوع جنگ می‌کنند گفت: این موضوع تنها یک مسئله‌ای برای ایجاد ترس در دل مردم است وگرنه امروز آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اصلا جرات و قدرت شروع کوچکترین جنگی را ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین