کد خبر: ۶۱۳۲۰۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
ناکارآمدی کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران؛ تهران تا لغو تحریم‌ها حاضر به مذاکره نیست

چرا در سفر روحانی به آمریکا گشایشی حاصل نشد؟ برنده نهایی تنش در خاورمیانه چه کسی است؟

"مقام‌ها و فرستادگان ایران با نمایندکان دولت‌های خارجی دیدار و گفت‌وگو می کنند. روحانی با چندین تن از رهبران جهان صحبت کرد. او از موضع قدرت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد".
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- "امانوئل مکرون" رییس جمهوری فرانسه در تلاش خود برای فراهم‌سازی زمینه دیدار روحانی و ترامپ روسای‌جمهوری ایران و امربکا ناکام ماند؛ به خصوص به دلیل آنکه ترامپ در مورد حفظ تحریم علیه ایران سرسختی می‌کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ "مهران کامروا" پژوهشگر مرکز برای مطالعات بین‌الملل و منطقه در دانشگاه جورج تاون در قطر معتقد است که توافق هسته‌ای از بین رفته است؛ علیرغم آنکه کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه سعی در حفظ آن دارند. کانروا می‌گوید روحانی نشان داد که ایران حاضر است مذاکره کند.

چرا در سفر روحانی به آمریکا گشایشی حاصل نشد؟

خبرنگار "الجزیره" در تهران معتقد است که تهران اکنون خود را در موضع قدرت احساس می‌کند، آن هم در مقایسه با یک سال گذشته؛ زمانی که شرایط اقتصادی سخت‌تری داشت. او می‌گوید: "مقام‌ها و فرستادگان ایران با نمایندکان دولت‌های خارجی دیدار و گفت‌وگو می کنند. روحانی با چندین تن از رهبران جهان صحبت کرد. او از موضع قدرت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد".

ناکارآمدی سیاست ترامپ علیه ایران

سایت "هیل" در مقاله‌ای با اشاره به اینکه راهکار اوباما می‌تواند برای ترامپ در قبال مشکل‌اش با ایران نجات‌بخش باشد، می‌نویسد: "اوباما حق داشت که خواستار بمباران ایران نبود. واقعیت آن است که فشار اصلی فعلی بر روی ایران است نه امریکا و عربستان. حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان این موضوع را نشان داد. ایران تحت فشار شدید اقتصادی قرار دارد. این ایران است که می‌خواهد وضع موجود را تغییر دهد. هدف امریکا ساده است: ادامه فشار تحریمی بر ایران، تقویت نظامی عربستان و همکاری با متحدان برای منزوی کردن ایران. 

چرا در سفر روحانی به آمریکا گشایشی حاصل نشد؟ برنده نهایی تنش در خاورمیانه چه کسی است؟

این سایت در ادامه می نویسد:"برای کشاندن ایران پای میز مذاکره امریکا باید دو امتیاز ارائه دهد. نخست مذاکره مستقیم که ترامپ آن را پبشنهاد داده است. مذاکره باید تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد. این مذاکره می‌تواند در سازمان ملل انجام شود. ایران نیز می‌تواند بگوید گفت‌وگو ها در چارچوب برجام بوده است. در آن صورت باید حین گفتگو تحریم‌ها تعلیق شوند و مدت‌زمانی با هماهنگی با مکرون رییس جمهوری فرانسه تعیین شود. نکته دوم لزوم رفع بی‌اعتمادی ایران نسبت به امریکا است. می‌توان چارچوب روند چندجانبه هلسینکی را به کار برد که در مورد روسیه و امریکا جواب داد و بحث درباره کنترل تسلیحات و حقوق بشر در دوره جنگ سرد صورت گرفت. مهم آن است که همانند اوباما به این نتیجه برسیم که به جای استفاده از قوه قهریه راه‌های دیگری نیز برای حفظ وضع موجود و مهار بحران وجود دارند".

این سایت در مطلب دیگری با اشاره به ناکارآمدی کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران می‌نویسد: "تنش در منطقه بالاست. با این حال، روحانی رییس‌جمهوری ایران اخیر در نشست مجمع عمومی سازمان ملل از طرح صلح هرمز رونمایی کرد. او از عشق و امید گفت. رهبری ایران نیز بارها گفته‌اند که مشکلات منطقه ناشی از حضور نیروهای خارجی است. به عبارت دیگر، ایران مشروعیتی برای نیروی دریایی و سایر نیروهای نظامی امریکایی در منطقه قائل نیست. امریکا می‌خواهد با فشار حداکثری و ممنوعیت بر فروش نفت ایران، تهران را وادار به پذیرش خواسته‌هایش کند. مشخص نیست برنده نهایی این بازی کدام بازیگر خواهد بود. جنگ در چندین عرصه از نظامی تا سیاسی و دیپلماتیک در جریان است. واقعیت آن است که ایران علیرغم فشار تحریمی هنوز می‌تواند ارز مورد نیاز خود را از طریق فروش نفت تامین و تهیه کند. ایران همچنین صادرات غیرنفتی دارد. این موضوع اجاره واردات غذا و دارو را به ایران داده است".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
1
9
چون مذاکره نشد. ......ما میگیم اول اختلاف رو کتار بگذاره بعد مذاکره کنیم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
قبلا مذاکره شده. شما خبر نداری. روزی که یه دلار رو با هزار تومنی نشون میدادی. روز پایان مذاکره بود. و من و تو سرمست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
3
17
به نظرم زورآزمایی با آمریکا کلا به ضرر ماست
با نگاهی به ارزش پول ملی میشه فهمید
به خاطر منافع ملی ناچاریم مذاگره کنیم و این کار هرچه زودتر بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
امریکا کشور نیست .
مجموعه نوابغ و سرمایه های بزرگ مهاجر از سراسر جهان است .
ناشناس
|
Azerbaijan
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
1
اتفاقا از پارسال که تحریمها بیشتر شده هر روز ارزش پول ملی میره بالا. کاش آمریکا همیشه دشمن بمونه و تحریممون کنه. قیمت دلار سه رقمی میشه واسه اینکه ثابت کنیم تحریمها تاثیری نداشته. حالا مهم نیست قیمت نان و بنزین شیر چند برابر بشه آقازاده ها تو کاخهاشون هیچ وقت نیازمندارو درک نمیکنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
4
برنده نهایی روس وچین ؟؟!!
بازنده نهایی ملت ایرا ن متاسفانه بدون تعارف
البته بی گناه وبی تقصیر وبی اختیار !؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین